رئیس جمهور گفت: در هفته وحدت به مجلس آمدم تا به تحقق وحدت و انسجام کمک کنم.

پزشکیان در مجلس

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر مسعود پزشکیان در جلسه غیر علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی گفت: بنده قصد سخنرانی نداشتم و چیزی هم از پیش آماده نکرده بودم. در این هفته وحدت، صرفاً آمده‌ایم تا در خدمت شما باشیم و در این مسیر به تحقق وحدت و انسجام کمک کنیم. اگر در این راه مشکلاتی وجود دارد، از شما می‌خواهیم که همراهی و کمک کنید، چرا که ما نیز در کنار شما خواهیم بود.

وی افزود: آنچه در ابتدا گفته شد، صرفاً به منظور اخذ رأی و حمایت نبوده است. ما همچنان به آن تعهدات پایبندیم و به دغدغه‌ها و سخنان شما گوش خواهیم داد.

وی ادامه داد: در حد توان، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا آن‌ها را در عمل اجرا کنیم. این تعهد، از روی اعتقاد قلبی است و برخلاف تصور عده‌ای، هدف ما تنها گذر از مشکلات کوتاه‌مدت و سپس رها کردن آن‌ها نیست. ما به سخنان و وعده‌هایی که دادیم پایبندیم و همچنان در خدمت شما خواهیم بود.

طبق قانون برنامه جلو خواهیم رفت؛ هر جایی نتوانستیم و قابل اجرا نبود به مجلس می‌گوییم

رئیس‌جمهور اظهار داشت: طبق قانون برنامه جلو خواهیم رفت؛ هر جایی نتوانستیم اجرا کنیم به مجلس می‌آییم و می‌گوییم این بند قانون به این دلیل قابل اجرا نیست و از مجلس راهکار می‌خواهیم.

وی تاکید کرد: وفاق و انسجام که از ابتدا شعار آنرا مطرح کردیم در واقع شعار نبود، من معتقد هستم که اگر بخواهیم مشکلات کشور را حل کنیم و در منطقه در مقابل تجاوزات بیگانگان بایستیم باید وحدت و انسجام هم در داخل و هم در میان کشورهای منطقه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: باید دست به دست هم دهیم و دست از اختلافات برداریم و در نهایت آنچه می‌تواند به عنوان میثاق مشترک ما مطرح شود، چشم‌انداز، سیاست‌های کلی رهبر انقلاب و قانون برنامه است.

رئیس جمهور افزود: تلاش می‌کنیم تا جایی که در توان داریم این را اجرا کنیم، جایی که نتوانستیم اجرا کنیم هم اعلام خواهیم کرد که نتوانستیم.

دکتر پزشکیان تاکید کرد: هر کس که مدعی است که می‎‌تواند، بیاید جلو و کمک کند. ما هم حاضریم اختیار بدهیم که آنچه را ما بلد نیستیم یا نمی‌توانیم را اجرا کند.

رئیس جمهور تأکید کرد: اگر در طول اجرای قانون برنامه، بخشی قابل اجرا نبود، لایحه اصلاح آن را به مجلس می آوریم تا این وحدت و انسجامی که وعده داده بودیم، با هم داشته باشیم

کد خبر 882211
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha