بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق امروز سه‌شنبه (۳ مهر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «در اواخر وقت امروز (۳ مهر) بارش رگبار باران از سمت غرب سواحل دریای خزر به شکل رگبار پراکنده آغاز می‌شود. در سایر مناطق جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.»
کبری رفیعی افزود: «چهارشنبه (۴ مهر) با توجه به نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در برخی ساعات، بارش باران و وزش باد شدید موقتی در شرق اردبیل،گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی به همراه کاهش دما مورد انتظار است.»
رفیعی ادامه داد: «پنجشنبه (۵ مهر) شمال آذربایجان شرقی و غرب سواحل دریای خزر شاهد رگبار پراکنده خواهد بود و شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی هم بارندگی خواهد داشت. روز جمعه (۶مهر) ازمیزان ابرناکی در سواحل هم کاسته می‌شود و به تدریج در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر در شمال آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.»
به گفته رفیعی، گذر سامانه بارشی در روز شنبه (۷ مهر) بر روی مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر خواهیم داشت.
از چهارشنبه (۴ مهر) وزش باد و خیزش گرد و خاک برای مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.
چهارشنبه (۴ مهر) و پنجشنبه (۵ مهر) دریای خزر مواج است. در همین مدت وزش باد در جنوب غرب کشور افزایش می‌یابد که سبب مواج و متلاطم شدن شمال خلیج فارس می‌شود.
نوسانات دمایی تهران بین ۳۵ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
این استان‌ها منتظر باران های پاییزی باشند | هوا سردتر می‌شود؟