مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور از امروز (۴ مهر) تا اوایل هفته آینده روند کاهشی دما در کشور پیش‌بینی می‌شود.  

افسردگی پاییزی - پاییز

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز چهارشنبه (۴ مهر) با تقویت جریانات شمالی به دریای خزر استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شرق اردبیل و خراسان شمالی رگبار و رعد وبرق را تجربه می‌کنند و دمای این مناطق کاهش می‌یابد.»
فعالیت سامانه بارشی شامل رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی سبب صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای امروز (۴ مهر) در گیلان، مازندران، گلستان و مرکز و جنوب اردبیل شده‌است. احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه و لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها از خطرات احتمالی این هشدار است.
فریبا گودرزی افزود: «این شرایط علاوه بر این مناطق در روز پنجشنبه (۵ مهر) در اردبیل، شمال و شمال شرق آذربایجان شرقی و همین طور برای خراسان رضوی نیز پیشب‌ینی می‌شود.»
گودرزی ادامه داد: «بارش‌ها تا اوایل هفته آینده ادامه دارد. از امروز (۴ مهر) تا فردا پنجشنبه(۵ مهر) دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق و شرق و روز جمعه (۶ مهر) برای شمال شرق و شرق کشور وزش باد و خیزش گرد و خاک مورد انتظار است.»
تا روز جمعه (۶ مره) دریای خزر و خلیج فارس مواج است.
افزایش سرعت باد و متلاطم شدن دریای خزر سبب صدور هشدار سطح زرد دریایی از امروز (۴ مهر) تا جمعه (۶ مهر) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان شده‌است. اثر مخاطره‌ای این هشدار شامل خطر غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی، صدمه به ماهیان درقفس و صدمه به قایق های کوچک تفریحی و مسافری و شناورهای سبک و اختلال در تردد شناورها و فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی است.
امروز (۴ مهر) بیشینه دمای تهران با ۴ درجه کاهش نسبت به روز گذشته (۳ مهر) به ۳۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

بیشتر بخوانید:
لایه های جو چه معنایی در هواشناسی دارد؟ | نقشه های هواشناسی در کدام لایه تهیه می شود؟
ادامه بارندگی ها تا پایان هفته | امروز این استان ها بارانی هستند
این شهر ایران گرمترین شهر جهان شد | ۶ شهر در فهرست گرمترین ها

کد خبر 884427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha