ایجاد اولین مسجدمدرسه با هدف جذب و مشارکت دانش آموزان در امور فرهنگی در گردهمایی ائمه جماعات منطقه ۱۰ مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس کمیسیون خدمات شهری و سلامت شورای شهر تهران که مهمان این مراسم بود، درسخنانی گفت :مساجد و بسیج دو نهاد مهم اجتماعی هستند و می توان فعالیت های فرهنگی و شهری را با محوریت مساجد انجام داد و پیشبرد.

مهدی پیرهادی تاکید کرد: بسیجیان با انجام اقدامات جهادی و خودجوش، ثابت کردند که همواره و در همه شرایط در کنار مردم هستند. کمک‌های مومنانه بسیجیان، علاوه بر ابعاد مادی، به تقویت روحیه امید و مقاومت در جامعه کمک کرد و بی‌شک، اگر این کمک‌ها نبود، کشور با مشکلات بسیار جدی‌تری مواجه می‌شد.

او درباره فعالیت های ویژه در برخی از مساجد افزود: مسجد محمدیه سیدخندان با میزبانی از گروه‌های دانش‌بنیان، به کانون نوآوری و خلاقیت تبدیل شده است. اقدامات ارزشمند این گروه‌ها در مساجد، نشان از ظرفیت بالای مساجد در انجام فعالیت‌های نوآورانه دارد و بی‌شک، استفاده از تجربیات موفق این مساجد می‌تواند الگویی برای سایر مساجد کشور باشد.

به گفته پیرهادی، شورای شهر تهران آمادگی دارد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی، از جمله مساجد، و با بهره‌گیری از تجربیات موفق سایر شهرها، به توسعه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مساجد پایتخت کمک کند.

جذب ۱۱۰ دانش آموز در مدرسه ابوالصدق

همچنین در این مراسم سید مهدی اخ الصنایع ، شهردار منطقه ۱۰ هم از ایجاد نخستین مسجد مدرسه خبر داد و گفت: اولین مسجد مدرسه، در مسجد ابوالصدق افتتاح و امام جماعت این مسجد موفق به جذب ۱۱۰ دانش آموز شد. دانش آموزان زنگ تفریح خود را در حیاط مسجد سپری می کنند و هنگام اذان ظهر و عصر دانش آموزان در کنار نمازگزاران نماز جماعت را برگزار می‌کنند.

او درباره ساخت مسجد باب الحوائج هم گفت : کسب جواز ساخت، حمایت مالی از سوی مدیریت شهری برای تمام مساجد صورت می گیرد و امیدواریم به زودی شاهد آغاز ساخت مسجد باب الحوائج در زیربنای ۴ متر باشیم.

منبع: همشهری آنلاین