منطقه ۲۲ تهران ۳ هزار هکتار از ۱۰ هزار هکتار فضای سبز پایتخت را به خود اختصاص داده است. بوستان‌های جنگلی متعددی که در این منطقه واقع شده، باعث شده تا آب و هوا در غرب تهران بسیار متفاوت‌تر از دیگر مناطق باشد.

همشهری آنلاین-مهدیه تقوی‌راد:‌ با این توضیحات طبیعی است که بوستان‌گردی در منطقه ۲۲ یکی از گزینه‌های تفریحی مناسب به خصوص برای فصول گرم سال است. برخی از این بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی را با امکانات و مسیر دسترسی به آنها معرفی کرده‌ایم.

بوستان چیتگر

نشانی: بزرگراه تهران‌ـ کرج، بعد از خروجی شهرک راه‌آهن

چطور برویم: در بزرگراه همت غرب به‌سمت بزرگراه شهید خرازی بروید و با کمک تابلوهای راهنما وارد پارک چیتگر شوید.

ساعت فعالیت: ۶ تا ۲۴

هزینه: ندارد

مناسب برای: خانواده

معرفی: پارک چیتگر، در سال ۱۳۴۲ احداث شده است و حدود ۹۵۰ هکتار وسعت دارد. مهم‌ترین مزیت این پارک وجود پمپ بنزین، باشگاه‌های سوارکاری و پیست‌های مختلف ورزشی در آن است.

بازدید از باغ‌وحش

این بوستان از امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی همچون ۳ پیست دوچرخه‌سواری، پیست پیاده‌روی، باشگاه سوارکاری، باغ‌وحش، باغ راز هستی و... برخوردار است و ۵ ورودی مختلف دارد. در باغ‌وحش چیتگر که در قسمت مرکزی پارک قرار دارد علاوه بر خرگوش، ‌طاوس، قوچ و میش ‌گونه‌های ایرانی کمیاب و در معرض تهدید که با اقلیم ایران سازگار هستند نگهداری می‌شوند. در قسمت باغ نوازش کودکان می‌توانند از نزدیک با حیوانات ارتباط برقرار کرده و آنها را نوازش کنند.

بوستان جنگلی وردآورد

نشانی: حد فاصل بزرگراه کرج و پادگان سپاه، روبه‌روی ایستگاه تقلیل فشار گاز

چطور برویم: در بزرگراه کرج تا ایستگاه تقلیل فشار گاز و پادگان سپاه بروید. سپس با استفاده از تابلوهای راهنماد وارد مسیر پارک جنگلی شوید.

ساعت فعالیت: ۲۴ساعته

هزینه: ندارد

مناسب برای: خانواده

معرفی: پارک جنگلی وردآورد دومین پارک بزرگ جنگلی تهران است که پوشش گیاهی آن بسیار شبیه به پارک جنگلی سرخه حصار است.

دومین پارک بزرگ جنگلی تهران

بوستان جنگلی وردآورد امکانات متعددی برای مراجعه کنندگان دارد و گزینه مناسبی برای گردشگری در تابستان است. سرویس بهداشتی، سیستم روشنایی، آلاچیق، غرفه، بوفه، مبلمان پارکی و چمن مصنوعی برخی از امکاناتی است که برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است. این بوستان در کنار امکانات رفاهی و تفریحی محل خوبی برای دوچرخه سواری نیز هست. پیست دوچرخه سواری، زمین‌های فوتبال، والیبال و تنیس در تمام روزهای هفته پذیرای ورزشکاران و علاقمندان به این ورزش‌هاست. در اطراف پارک جنگلی وردآورد، جاذبه‌های دیدنی مانند موزه پروانه‌ها، باغ گیاه‌شناسی تهران، شهرک سینمایی غزالی و بوستان قوری چایی وجود دارند.

منبع: روزنامه همشهری