تیم‌های فوتبال تورین و میلان در سریA ایتالیا جدول لیگ را تسخیر کرده‌اند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در سری‌آ هم اینتر و هم یوونتوس بازی‌هایشان را بردند تا از صدر جدول عقب نیفتند. فعلا ۲تیم شهر تورین و ۲تیم شهر میلان در صدر قرار دارند. ناپولی و اودینزه هم در نزدیکی آنها هستند. فقط رم و آتالانتا هنوز نتوانسته‌اند خودشان را به‌عنوان مدعی نشان دهند.

یوونتوس پس از ۲پیروزی پرگل هفته‌های نخست، در ۳بازی پیاپی تن به تساوی بدون گل داد اما در بازی با جنوا دوباره به مسیر پیروزی برگشت و ۳بر صفر بازی را برد. نکته مهم درباره یووه با مربی جدیدش، تیاگو موتا که جانشین آلگری شده، این است که این تیم اصلا گل نمی‌خورد. آنها ۶بازی یعنی ۵۴۰دقیقه است که در سری‌آ گلی دریافت نکرده‌اند. این برای یک مربی دفاعی مثل آلگری قابل‌انتظار بود اما حالا موتای هجومی این آمار را به‌دست آورده و صاحب رکورد طولانی‌ترین زمان بدون گل خورده سری‌آ شده است. البته این رکورد مربوط به دورانی است که بردها ۳امتیازی محسوب می‌شوند وگرنه هنوز بهترین رکورد تاریخ سری‌آ در دست کالیاری است. کالیاری در فصل ۶۷-۱۹۶۶(۷۱۲دقیقه)، آث میلان ۹۴-۱۹۹۳(۶۹۰دقیقه)، بولونیا ۴۷-۱۹۴۶(۶۶۳دقیقه)، ناپولی ۷۱-۱۹۷۰(۵۹۰دقیقه) و اینتر ۷۳-۱۹۷۲(۵۶۳دقیقه) رکورد بهتری در حفظ دروازه خود داشته‌اند اما پیش از این تیمی در سری‌آ نبوده که در ۶هفته اول گل نخورد.

با احتساب بازی هفته آخر فصل پیش، حالا یوونتوس برای نخستین بار از اکتبر ۲۰۲۲تا ژانویه ۲۰۲۳حداقل در ۷بازی متوالی سری‌آ دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.

یووه در کنار تورینو و امپولی، تیم‌های بدون باخت سری‌آ هستند.

این دویستمین بازی دنیلو، مدافع برزیلی سابق رئال برای یوونتوس بود.

اینترمیلان تیم قدرتمند فصل پیش نیست. آنها بیشتر گل می‌خورند و کمتر امتیاز می‌گیرند، با این‌حال در خانه اودینزه یک برد سخت ۳بر ۲به‌دست آوردند و مهم این بود که در این بازی پای لائوتارو مارتینس هم برای نخستین بار در این فصل به گلزنی باز شد. این پیروزی برای برون‌رفت از بحران شکست در شهرآورد میلان لازم بود اما اینتر زجر زیادی کشید و برای سوت پایان لحظه‌شماری کرد. در این بازی طارمی از دقیقه۷۵به جای تورام وارد زمین شد و یک گل چیپ زد اما پیش از آن مرتکب خطا و گلش مردود شد.

اینتر برای سومین بار در این فصل حداقل ۲گل در یک بازی دریافت کرد و برای نخستین بار از دهم فوریه که رم را ۴بر ۲برده بود، ۲گل خورد و برد.

لائوتارو، کاپیتان آرژانتینی اینتر ۴۹۰دقیقه بود که برای نراتزوری گلی نزده بود. ال‌تورو آخرین‌بار هفته سی‌وششم فصل گذشته، دروازه فروزینونه را گشوده بود. او پیش از این از شروع ‌ماه مارس و طی ۱۵بازی، فقط یک گل زده بود.

منبع: روزنامه همشهری