یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

داوران فوتبال در لالیگا به کوچک‌ترین اعتراض بازیکنان با کارت زرد پاسخ می‌دهند.

کارت زرد

به گزارش همشهری‌آنلاین، بازیکنان شاغل در لالیگا در این فصل بیش از همتایان خود در دیگر لیگ‌های اروپایی کارت می‌گیرند. این نه به‌خاطر افزایش خشونت لیگ فوتبال این کشور، بلکه به‌دلیل قانون جدید است که اعتراض بازیکنان غیر از کاپیتان به داور را ممنوع و مستوجب اخطار دانسته است. بازیکنان رئال هنوز به این قانون عادت نکرده‌اند. حتی مودریچ هم به‌خاطر اعتراض به تصمیم داور کارت گرفته. روزنامه آاس اسپانیا عملکرد داوران را در ۵‌لیگ بزرگ اروپایی‌ زیر ذره‌بین برده است.

سر همین قانون جدید تاکنون ۵۴‌کارت زرد بین بازیکنان لالیگایی توزیع شده؛ آن‌هم تنها در ۷هفته.

در میان لیگ‌های بزرگ اروپایی، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده لالیگا، لیگ برتر انگلیس است که بازیکنانش تازه نصف لالیگا یعنی دقیقا ۲۷‌بار به‌دلیل اعتراض اخطار گرفته‌اند. با این تفاوت که لیگ برتر هفته پنجم را به پایان برده و لالیگا ۲هفته جلوتر است. تا پایان هفته پنجم، داوران لالیگا ۳۷‌کارت زرد به‌علت اعتراض نشان داده بودند.

داوران سری‌آ در ۵هفته نخست، ۲۱‌اخطار به‌دلیل مشابه نشان داده‌اند.

در لیگ‌یک فرانسه ۱۷‌کارت زرد به‌دلیل اعتراض در ۵‌هفته ابتدایی به بازیکنان داده شده است.

این آمار در بوندس‌لیگا و ۴‌هفته ابتدایی به ۲۶‌کارت رسیده است. به‌نظر می‌رسد بوندس‌لیگایی‌ها رقیب لالیگا باشند چون لالیگا تا هفته چهارم، ۴‌کارت زرد برای اعتراض داشت.

رئال‌مادرید با دریافت ۹‌کارت زرد که ۳تای آن را وینیسیوس دریافت کرده، در صدر قربانیان قانون جدید قرار دارد. درحالی‌که بارسایی‌ها تنها یک‌کارت زرد از این بابت گرفته‌اند. این در حالی است که رئالی‌ها ۵بار صاحب پنالتی شده‌اند که آخرین آنها روی اندیرک در بازی با آلاوس اشتباه بود. اگر ۴پنالتی دیگر را نمی‌گرفتند، معلوم نبود الان بازیکنان رئال‌مادرید چند اخطار بیشتر داشتند.

در لالیگای امسال فقط ۸کارت زرد به‌علت درگیری میان بازیکنان نشان داده شده است. در همین بازی آخر رئال و آلاوس که با برتری ۳بر ۲ تیم مادریدی به پایان رسید، وینیسیوس و اندریک باید اخراج می‌شدند اما داوران بیش از ‌آنکه به خشونت حساس باشند، به اعتراض حساسیت پیدا کرده‌اند. یعنی شخصیت خودشان را بر بازیکنان در اولویت قرار داده‌اند. در ایتالیا با ۲هفته کمتر، ۱۰کارت زرد به‌علت درگیری میان بازیکنان نشان داده شده، در انگلیس ۱۶تا در ۵هفته و در بوندس‌لیگا ۱۱تا در ۴هفته.

کد خبر 885629
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha