همشهری آنلاین: مشکل افزایش دستمزد و تهیه امکانات برای سیاه پوشان لیگ فوتبال ایران به دنبال برگزاری نشست هایی بین داوران و مسئولان فدراسیون فوتبال، حل و مقرر شد شنبه در نشست ویژه‌ای با علی کفاشیان تصمیم نهایی اتخاذ شود.

سعید مظفری زاده داور بین المللی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر افزود: روز سه شنبه و پس از مذاکراتی که با آقای تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال داشتیم قول مساعد گرفتیم تا بزودی شاهد حل شدن مشکل داوران فوتبال باشیم.

وی در توضیح بیشتر توافق فدراسیون فوتبال با داوران خاطر نشان کرد: به هرحال جامعه داوری به دنبال گرفتن حق خود از فوتبال بود که طی ماه‌های گذشته بارها از سوی همکارانم اظهار نظرهایی در مورد مشکلات آنها صورت گرفت و رایزنی هایی نیز با مسئولان امر انجام شد.

وی ادامه داد: به هرحال پس از این پیگیری‌ها و انتقال خواسته هایمان به مسئولان فدراسیون فوتبال، امروز آقای تاج با پذیرفتن شرایط جامعه داوری موافقت شان را با برآورده کردن خواسته‌های بحق این قشر اعلام کردند که جا دارد از توجه ویژه ایشان و همه مسئولان فدراسیون فوتبال تشکر و قدردانی کنم.

مظفری زاده در پاسخ به این پرسش که  آیا دستمزدهای مورد نظر داوران با رقم درخواستی پرداخت خواهد شد یا همان 100 هزار تومان به دستمزدها اضافه شده است؟ گفت: در گفتگویی که با آقای تاج داشتیم نقطه نظرات و مشکلات فدراسیون فوتبال را هم شنیدم و در برخی موارد حق را به فدراسیون دادیم. با این حال در توافق جدید خواسته‌های داوران در بحث فراهم کردن امکانات و افزایش دستمزدها صورت گرفته است و مشکلات را حل       می‌کند اما رقم دقیقی هنوز مشخص نشده است.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان با بیان اینکه با داوران قرار گذاشته ایم به خاطر حفظ آرمش در فوتبال از این پس صحبتی در مورد تحریم رقابت‌ها نکنیم، تصریح کرد: قرار است روز شنبه آینده در نشست ویژه ای با آقای کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال مشکلات را رودررو بیان کنیم و تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم.

وی افزود: با این شرایط تصور می کنم مشکلات حل شده است و از این پس داوران با تمام وجود در خدمت فوتبال کشور خواهند بود و بدون هیچ مشکلی قضاوت‌ها را برعهده خواهند داشت.

سعید مظفری زاده در پایان با ابراز تشکر از کفاشیان و تاج به خاطر توجه به خواسته‌های داوران گف: امیدوارم از این پس دیگر شاهد بوجود آمدن چنین چالش‌هایی بین داوران و فوتبال کشور نباشیم و بتوانیم از تمام توانمان برای بالا بردن سطح کیفی و فنی فوتبال استفاده کنیم.