رییس اداره سلامت مدارس، جوانان و نوجوانان وزارت بهداشت از تدوین نهایی دستورالعمل ویژه آنفلوآنزای «آ» دانش‌آموزان برای فصل بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر گلایول اردلان با بیان این که عمده برنامه‌های ویژه فصل بازگشایی مدارس با توجه به وضعیت موجود تاکید بر پیشگیری از بروز آنفلوآنزای نوع آ موسوم به خوکی است، اظهار کرد: اطلاع رسانی و آموزش به والدین، معلمان و مربیان مدارس و دانش آموزان در قالب پوستر و ... از مهمترین وظایف به شمار می‌رود.

 وی با بیان اینکه این دستورالعمل که در آن وظایف مدیران مدرسه مشخص شده پس از تایید نهایی به مدارس ابلاغ می‌شود، گفت: همچنین هیات دولت بودجه‌ای را برای وزارت آموزش و پرورش و بهداشت در نظر گرفته است تا تمهیدات خاصی از جمله تهیه صابون مایع، ماسک و یا حتی مرخصی‌های طولانی مدت در این ایام در نظر گرفته شود.

رییس اداره سلامت مدارس، جوانان و نوجوانان وزارت بهداشت با اشاره به اعمال محدودیت‌هایی در این ایام، افزود: به عنوان مثال مرخصی‌های طولانی مدت برای کسانی که به علایم آنفلوانزا دچارند، پرهیز از ورود افراد پرخطر نظیر والدین باردار و دانش آموزان مبتلا به بیماری‌های تنفسی قلبی و آسم از آن جمله‌اند.

به گفته وی، دستورالعمل طی روزهای آتی به امضا نهایی رسیده و به کل مدارس کشور ابلاغ می‌شود.