همشهری آنلاین: تعداد تلفات ناشی از آنفلوآنزای خوکی در برزیل به 557 نفر رسید و به این ترتیب این کشور از لحاظ در صدر کشورهای دیگر جهان قرار گفت.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه ارقام جدید تلفات آنفلوآنزای خوکی که روز چهارشنبه 26 آگوست (4 شهریور) در برزیل اعلام شد، این کشور را از لحاظ مرگ و میر ناشی از این بیماری بالاتر از آمریکا قرار می‌دهد که تا 20 ٱگوست با 522 مورد مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزای آ در صدر سایر کشورها قرار داشت.

 وزارت بهداشت برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت این کشور یک میلیارد دلار را برای خرید 73 میلیون دوز واکسن جدید آنفلوآنزای خوکی و نیز خرید داروی تامیفلو و تجهیزات بیمارستانی و تشخیصی اختصاص داده است.

وزارت بهداشت افزود با پایان یافتن زمستان در این کشور نیمکره جنوبی تا پایان این ماه انتظار می‌رود، بیماری در این کشور فروکش کند.

 وزارت بهداشت برزیل تاکید کرد که با توجه جمعیت 190 میلیون نفری این کشور، میزان مرگ و میر ناشی از ویروس آنفلوآنزا به نسبت جمعیت، این کشور را در رده هفتم جهان قرار می‌دهد.

در صورت نسبت مرگ و میر به جمعیت ملاک باشد،‌ کشورهای آرژانتین، شیلی، کستاریکا، اوروگوئه، استرالیا و پاراگوئه در رده‌های بالاتری از برزیل قرار می‌گیرند.

 آمریکا با 300 میلیون نفر جمعیت در رده سیزدهم این فهرست قرار می‌گیرد.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت تا به حال قاره آمریکا- آمریکای شمالی و جنوبی- بیشترین آسیب‌ها را از این بیماری متحمل شده‌اند،  و بیش از 90 درصد موارد بیماری در این منطقه رخ داده است.

 بعد از برزیل و آمریکا، آرژانتین با دست کم 439 مورد مرگ و میر، بیشترین تلفات ناشی از آنفلوآنزای خوکی را داشته است.

کد خبر 88870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز