به‌تازگی در گورستانی که مدت‌هاست گم شده بود ده‌ها اسکلت قرون‌وسطایی در تابوت‌های سنگی مرموز توسط مردی که در حال بازسازی سرداب خود بود کشف شد.

همشهری آنلاین - یکتا فراهانی: یک گورستان فراموش شده به مدت هفت قرن بین قرن‌های سوم و دهم پس از میلاد دوباره مورداستفاده قرار گرفت و به‌این‌ترتیب راز ۱۰۰۰ساله ای به طور تصادفی توسط یک مرد فرانسوی که می‌خواست زیرزمین خود را بازسازی کند کشف شد

یک کشف وحشتناک!

در خاک زیر خانه این مرد فرانسوی ده‌ها اسکلت قرون‌وسطایی روی ۳۸ گور و ۱۰ تابوتخانه قرار دارد که منجر به یک کشف بی سابقه شده است.
به نظر می رسد این کشف وحشتناک که در محله‌ای در جنوب پاریس انجام شد بتواند ساکنان سابق این منطقه و شیوه‌های دفن قرون وسطایی آنها را روشن کند.

البته کارشناسان مدت‌هاست که می‌دانند گورستانی باستانی در این منطقه وجود دارد و از قرن نوزدهم چندین تابوت خانه پیدا کرده‌اند.

مطالعه علمی بر مراسم تدفین

شاید بتوان گفت این بزرگ‌ترین حفاری است که در این محله دیده شده و همچنین تنها تدفینی است که موردمطالعه علمی قرار گرفته است.

قرار است این اسکلت‌ها در یک آزمایشگاه تجزیه‌وتحلیل شوند؛ جایی که متخصصان جنسیت، سن و شرایط زندگی آنها را تعیین می‌کنند.
این حفاری زمانی آغاز شد که مرد حین انجام کارهای نوسازی در زیرزمین خود که چهار اتاق و تقریباً ۵۲ متر مربع مساحت دارد، بقایای یک اسکلت را پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

آغاز تاریخ ثبت شده بشر

گورستان فراموش شده به مدت هفت قرن بین قرن سوم و دهم پس از میلاد مورداستفاده قرار گرفت. قبرها در ردیف‌های موازی قرار گرفته‌اند که در آن زمان رایج بود.

به گزارش سایت the-sun در اواخر امپراتوری، حدود سال ۲۸۰ پس از میلاد، متوفیان را به پشت در یک محفظه چوبی دفن می کردند و سپس در یک گودال عمیق قرار می دادند.
اولین تدفین در گورستان تازه حفاری شده به پایان دوران باستان باز می گردد؛ دورانی که آغاز تاریخ ثبت شده بشر تا قرون وسطی اولیه را در بر می گیرد.

مقبره‌هایی بدون تزئین

کارشناسان می‌گویند این کشف ثابت می‌کند مراسم تشییع‌جنازه خیلی قبل‌تر از ساخت کلیساها هم که در نیمه دوم قرن سوم پس از میلاد شروع به برپایی کردند، برگزار می‌شد.
اما در آغاز قرون‌وسطی حدود سال ۴۷۰ پس از میلاد، شیوه‌های تشییع‌جنازه تکامل‌یافته بود و شامل تابوت‌های گچی بود که اجساد را در آن دفن می‌کردند.

این مقبره‌ها که به شکل بادبزنی پهن شده بودند، بر خلاف تابوت‌های تزیین شده مصر باستان، هیچ تزیینی نداشتند.

قرون تاریک بدبخت

در واقع همه این مقبره‌ها حاوی یک فرد متوفی واحد بودند؛ درحالی‌که در قرون‌وسطی یافتن چندین بقایای فردی در داخل هر اتاق تدفین معمول بود که به نام قرون تاریک بدبخت نیز معروف و شناخته می‌شود.

یکی از تابوت‌های کشف‌شده با یک قطعه‌سنگ نرم و حجاری‌شده در بالای آن قرار داشت که کارشناسان معتقدند در دو طرف آن صلیب حک شده است. به گفته آنها، این نقوش به طور مرتب بر تابوت‌های گچی؛ به‌ویژه در عبادتگاه‌های مسیحیان وجود دارد.

کارشناسان موقعیت استخوان‌ها و مقبره‌ها را در این گورستان که مدت‌ها گم شده بود، بررسی می‌کنند تا بفهمند چگونه ساخته شده است، چگونه مرده‌ها در آنجا قرار گرفته‌اند و آیا بازگشایی‌هایی وجود داشته است یا خیر.