پسر جوانی که با شکستن در وارد خانه دختر همسایه شده و پس از ضرب و جرح طلاهایش را ربوده بود، دستگیر شد.

به گزارش همشهری آنلاین، چندی پیش زن جوانی به یکی از کلانتری‌های غرب تهران مراجعه کرد و گفت: در خانه مشغول تماشای تلویزیون بودم که ناگهان مردی نقاب‌دار در خانه را با لگد شکست و وارد شد و مرا با چوبی که در دست داشت، هدف ضرب‌ و جرح قرار داد، سپس طلاهای داخل کمد را سرقت کرد و متواری شد.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در دادسرای ناحیه ۳۴ (ویژه سرقت)، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با توجه به حساسیت موضوع، برای بررسی‌های میدانی به محل وقوع جرم رفتند. تحقیقات اولیه نشان داد که سارق با نقشه قبلی اقدام به سرقت کرده و با توجه به اینکه او از وجود طلاها در کمد اتاق‌خواب خبر داشته است، فرضیه آشنایی فردی با شاکی مطرح شد.

کارآگاهان با بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف ساختمان موردنظر، لحظه ورود و خروج سارق را مشاهده کردند. شاکی در این مرحله از تحقیقات متهم را شناسایی کرده و گفت: او پسر پیرزن همسایه است.
بررسی‌ها نشان داد پسر جوان دارای سوابق کیفری است و به‌شدت به مواد مخدر اعتیاد دارد،.همچنین از زمان وقوع سرقت، او به خانه خود بازنگشته است.

در گام بعدی، کارآگاهان با انجام اقدامات گسترده مخابراتی و اطلاعاتی دریافتند که متهم پس از ترک ساختمان، با تاکسی اینترنتی به خانه یکی از دوستانش در پرندک رفته و اکنون در آنجا مخفی شده است. تیم پلیس پس از کسب این اطلاعات، بی‌درنگ با دستور قضایی بازپرس پرونده به پرندک رفتند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس، مرد جوان را در یک عملیات ضربتی دستگیر و طلاهای مسروقه را کشف کردند.

مرد جوان ضمن اعتراف گفت: مادرم به‌دلیل تنهایی مدام به خانه دختر همسایه می‌رفت و می‌گفت دختر خوب و پولداری است و می‌خواهد او را برایم خواستگاری کند. از حرف‌هایش فهمیدم مقدار زیادی طلا در کمد اتاقش دارد.

وی ادامه داد: یک لحظه وسوسه سرقت به جانم افتاد و روز حادثه ابتدا صورتم را با یک پارچه پوشاندم و وقتی مطمئن شدم تنهاست، به آنجا رفتم و سرقت کردم. قصد داشتم طلاها را برای تهیه پول مواد مخدر زیر قیمت بفروشم که توسط پلیس دستگیر شدم.

منبع: ایران