تنش‌ها بین تیم بایدن و تیم هریس در آستانه انتخابات افزایش یافته است. ۱۰نفر از آشنایان به موضوع به آکسیوس گفتند که روابط بین تیم کامالا هریس و تیم جو بایدن در کاخ سفید در هفته‌های پایانی قبل از انتخابات بسیار پرتنش بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، «هرچند تیم بایدن مایل به پیروز شدن هریس در انتخابات است اما بسیاری از دستیاران ارشد بایدن از اینکه رئیس جمهوری آمریکا مجبور به کناره‌گیری از نامزدی مجددش برای انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع هریس شد، ناخرسند بوده و به اجبار در نقش حامی هریس در طی کارزار انتخابات ظاهر می‌شوند.

یکی از متحدان هریس درباره تیم جو بایدن تصریح می‌دارد: «آنها هنوز ناراضی هستند. برخی دستیاران کاخ سفید نیز این احساس را دارند.»

آکسیوس یکی از نشانه‌های اختلاف نظر بین بایدن و هریس را کنفرانس مطبوعاتی از پیش اعلام‌نشده‌ای دانست که بایدن روز جمعه در اتاق وضعیت کاخ سفید درست در زمانی که هریس قرار بود تجمعی را در میشیگان برگزار کند داشت، برای اینکه به این ترتیب تعداد شرکت‌کنندگان در تجمع هریس را کاهش دهد.

هریس چند روز پیش نیز از «ران دیسانتیس»، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا به سبب جواب ندادن به تماسی که او برای بررسی توفان‌های اخیر در این ایالت برقرار کرد، انتقاد کرد.

همچنین اختلاف نظر بایدن و هریس در تبلیغاتی که آنها به نفع خود می‌کنند نیز نمایان است. بایدن اغلب مشتاق است که از سوابق اشتغال‌زایی خود و اینکه به اعتصاب اتحادیه کارکنان بنادر پایان داد تعریف کند؛ اما هریس بر نگرانی‌های معیشتی و مالی رای‌دهندگان تمرکز می‌کند.