گروه حوادث: قدیمی‌ترین مامور قلابی تهران برای هجدهمین بار از سوی پلیس دستگیر شد

این مرد و نوچه‌هایش با معرفی خود به‌عنوان مأمور پلیس و وزارت اطلاعات یا بازپرس دادسرای نظامی به سراغ طعمه‌هایشان رفته و از آنها اخاذی می‌کردند.

این متهم آخرین بار وقتی در سال 83 دستگیر شد، از سوی دادسرا به‌خاطر سرقت‌های مکررش محارب شناخته شد اما با بررسی مجدد پرونده، این قرار از سوی دادگاه انقلاب نقض شد و متهم به حبس محکوم شد.

بعد از اینکه متهم از مجازات اعدام گریخت، بازپرس پرونده برای او قرار وثیقه 80 میلیونی صادر کرد که مدتی بعد دوستان وی توانستند با فراهم کردن این مبلغ او را تا زمان شروع جلسات محاکمه در دادگاه از زندان آزاد کنند.

این متهم هنگام خروج از زندان به بازپرس  پرونده‌اش در آن زمان  قول داد که دیگر در پایتخت دست به سرقت نزند اما یکشنبه گذشته او برای هجدهمین بار همراه 2 نفر از نوچه‌هایش در ترمینال شرق تهران دستگیر و بار دیگر به اداره آگاهی انتقال یافت.

این‌بار اتهام این سارق حرفه‌ای اخاذی با جعل عنوان دولتی در شهرهای کرج، ارومیه، مشهد، نظرآباد کرج و چند شهر دیگر کشور بود.قاضی قیصری با اعلام این خبر گفت: این متهم نخستین بار زمانی دستگیر شد که کیف حاوی مواد‌مخدر را به فردی داده بود تا به انگلستان ببرد اما با دستگیری این مرد در فرودگاه، مجید نیز لو رفت و بازداشت شد.

وی ادامه داد: این متهم در دوران تحمل حبس به‌طور کامل قانون مجازات اسلامی را از بر کرد و با بررسی مفاد آن روشی جدید برای ارتکاب جرایم خود انتخاب کرد تا درصورت بازداشت دوباره فقط با محکومیتی کوتاه مدت روبه‌رو شود.

او بعد از آزادی با معرفی خود به‌عنوان مامور شروع به خرید و فروش موادمخدر کرد و در این بین با همدستی نوچه‌هایش، به اخاذی از مردم نیز دست می‌زد.

چهار بار فرار

بررسی پرونده اتهامی این متهم حاکی از این است که وی دارای 4 بار سابقه فرار از دست ماموران است. آخرین فراروی در سال 83 انجام گرفت. وقتی مجید خود را در آستانه یک حکم سنگین دید به بهانه ملاقات با همسرش از بازداشتگاه پلیس گریخت اما چند روز بعد در مخفیگاهش دستگیر شد.

ترفندهای قدیمی

بازپرس قیصری درباره شگردهای این سارق حرفه‌ای نیز گفت: یکی از اعضای این باند به بهانه خرید به مغازه‌ها می‌رفت و بعد از خرید میلیونی مبلغ آن را با چک‌پول پرداخت می‌کرد.

چند ساعت بعد از خروج این عضو باند از مغازه، مجید که لباس نظامی به تن داشت همراه خریدار به مغازه برمی‌گشت و به‌فروشنده می‌گفت که خریدار یک جاعل است و چک‌هایی که او بابت خرید میلیونی پرداخت کرده جعلی هستند.

سپس این چک‌ها را از صاحب مغازه می‌گرفت و با گفتن این جمله که «برای پیگیری پرونده‌ات به اداره آگاهی بیا» از مغازه خارج می‌شد و همراه همدستش پا به فرار می‌گذاشت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از شگردهای متهم این بود که او و همدستانش بعد از شناسایی افرادی که از بانک پول زیادی دریافت کرده بودند، خود را مامور پلیس جا زده و بعد از دستگیری مشتری بانک به بهانه‌های واهی، پول‌‌های او را سرقت می‌کردند.

من رابین‌هودم

به گفته بازپرس قیصری، این سارق حرفه‌ای مدعی شده مدتی قبل زمانی که قصد اخاذی 50 میلیون تومانی از زن میانسالی را داشته، این زن به او گفته که درصورت سرقت پول‌ها، همسرش او را طلاق خواهد داد. به همین خاطر مجید از سرقت منصرف شده و پول‌ها را به زن میانسال پس داده است.

بازپرس شعبه 6 دادسرای جنایی تهران ادامه داد: مجید همچنین مدعی شده که در یکی از سرقت‌ها، بعد از اخاذی 4 میلیون تومانی از یک مرد متوجه شده که این مرد پول‌ها را برای خرید کلیه برای همسرش تهیه کرده بود، به همین خاطر همه مبلغ را به اضافه 500 هزار تومان دیگر به او بازگردانده بود.

بازپرس قیصری خاطرنشان کرد: تاکنون ده‌ها شاکی جدید در این پرونده شناسایی شده‌‌اند و بررسی‌ها برای کشف جرایم متعدد این متهم سابقه دار و نوچه‌هایش در شهرهای مختلف کشور ادامه دارد.