سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از رگبار باران، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید، بارش برف در نواحی سردسیر و در ارتفاعات پدیده مه در ۵ استان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار باران، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید، بارش برف در نواحی سردسیر و در ارتفاعات پدیده مه هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس این هشدار استان‌های زیر در زمان اعلام‌شده دچار مخاطره جوی خواهند شد:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۲۹: مازندران، نیمه شرقی گیلان و ارتفاعات و دامنه در گلستان

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۳۰: اردبیل، گیلان، مازندران و شمال شرق آذربایجان شرقی

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۸/۰۱: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و نیمه شرقی آذربایجان شرقی

بر اثر این مخاطره جوی لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، پدیده مه، کاهش دید، صاعقه، جاری شدن روان‌آب، سقوط سنگ و اشیا از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خسارت دیدن سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور پرهیز از هرگونه تردد غیر ضروری و توقف در حاشیه روخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری اکید از اسکان و بر پا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعتگردی و کوهنوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت دیدن بخش کشاورزی و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی را توصیه کرد.