سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از رگبار باران، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید، بارش برف در نواحی سردسیر و در ارتفاعات پدیده مه در ۵ استان خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار باران، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید، بارش برف در نواحی سردسیر و در ارتفاعات پدیده مه هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس این هشدار استان‌های زیر در زمان اعلام‌شده دچار مخاطره جوی خواهند شد:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۲۹: مازندران، نیمه شرقی گیلان و ارتفاعات و دامنه در گلستان

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۳۰: اردبیل، گیلان، مازندران و شمال شرق آذربایجان شرقی

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۸/۰۱: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و نیمه شرقی آذربایجان شرقی

بر اثر این مخاطره جوی لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، پدیده مه، کاهش دید، صاعقه، جاری شدن روان‌آب، سقوط سنگ و اشیا از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خسارت دیدن سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور پرهیز از هرگونه تردد غیر ضروری و توقف در حاشیه روخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری اکید از اسکان و بر پا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعتگردی و کوهنوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت دیدن بخش کشاورزی و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی را توصیه کرد.

کد خبر 892324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha