مدیر ورزشگاه شهر قدس درباره آخرین وضعیت زمین چمن توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر محمدزاده، درباره اینکه وضعیت زمین چمن ورزشگاه شهدای شهر قدس به چه شکلی است چراکه بحث بیماری قارچی و ماندن آب در داخل زمین که باعث ایجاد لجن می‌شود به میان آمده، اظهار کرد: این دو موضوع درست است و مشکل ما این است که نمی‌توانیم به کارفرما نامه بزنیم. زیرسازی چمن خوب نبود و «بلاک لای» شده است. زیرسازی به صورت مخروط بوده، آبیاری درستی انجام نشده، آب جمع می‌شده و هواکشی در زیر چمن به درستی انجام نمی‌شود. در مدت زمان طولانی ایجاد مشکلاتی از جمله بیماری قارچی چمن و ایجاد لجن در جریان بازی می‌شود، چون زه‌کشی درست اجرا نمی‌شود.

مدیر ورزشگاه شهر قدس افزود: پیمانکار چمن تغییر کرده و کسانی که در ورزشگاه آزادی کار چمن انجام می‌دهند، پیمانکار چمن هستند. خوشبختانه بعد از بازی استقلال و تراکتور در هفته دهم لیگ برتر، نزدیک به یک ماه تنفس داده خواهد شد که در این فرصت مشکلات زیرسازی چمن را برطرف می‌کنیم. البته این کار به دلیل آنکه زیر چمن در نقاط مختلف سنگ است به صورت مکانیزه اجرا نمی‌شود و به صورت یدی و با حضور کارگران در سه شبانه روز متوالی خواهد بود. به چند نفری گفته شد با دستگاه برای زیرسازی اقدام کنند، اما هیچ کدام از شرکت‌ها نپذیرفت و گفتند میله سنگ شکن و گیربکس دستگاه‌شان می‌شکند.

محمدزاده خاطرنشان کرد: برای بازی پرسپولیس و شمس آذر کیفیت زمین چمن تا ۹۰ درصد آماده شد، زمین کاملاً «اُوِرهال» شد و در فاصله‌ای که تا بازی با استقلال و تراکتور مانده، نقاطی از چمن که آسیب دیده در حال رگلاژ شدن است تا پنج‌شنبه ۱۰ آبان بدون مشکل بازی روی زمین چمن برگزار شود.

منبع: آنا