پیشکسوت استقلال گفت:‌ مربی که تا بیاید کارش را شروع کند ۵ هفته می‌گذرد! دلیلش بی‌ثباتی است. نکونام باید ادامه می‌داد و اگر او الان بود تیم در بالای جدول قرار داشت.

استقلال

به گزارش همشهری آنلاین شکست استقلال مقابل خیبر خرم‌ آباد در نخستین تجربه حضور پیتسو موسیمانه روی نیمکت این تیم، موج تازه‌ای از انتقادات را به دنبال داشت. در این شرایط، مهدی فنونی‌زاده، پیشکسوت استقلال، در گفت‌وگویی با اعتماد از وضعیت استقلال انتقاد و به بی‌ثباتی باشگاه اشاره کرده است. او اعتقاد دارد که مشکلات مدیریتی و تغییرات مداوم، مانع از موفقیت استقلال شده و معتقد است حفظ جواد نکونام به جای تغییرات ناگهانی می‌توانست از مشکلات فعلی تیم جلوگیری کند.

این‌ گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

* استقلال چرا مقابل خیبر شکست خورد؟
استقلال بیمار است! یک بیماری لاعلاج افتاده به جان این تیم وگرنه استقلال تیمی بود که سه گل از ذوب‌ آهن بخورد یا برود خرم‌ آباد سه تا بخورد و یکی بزند؟ دو تا بازی 6 گل خوردند حالا بقیه‌اش را کار نداریم.

* سرمربی هم که تغییر کرد، دلیل ناکامی این تیم چیست؟
مربی که تا بیاید کارش را شروع کند ۵ هفته می‌گذرد! دلیلش بی‌ثباتی است. نکونام باید ادامه می‌داد و اگر او الان بود تیم در بالای جدول قرار داشت. جلوی هوادار هم اگر 10 دقیقه بازی ادامه داشت، احتمال می‌رفت بازی مساوی شود. بختیاری‌زاده تا بخواهد تاکتیک‌هایش را پیاده کند و علم خودش را جا بیندازد باید یکی، دو ماه کار کند.

* اما سرمربی تیم که موسیمانه است.
بالاخره رابط بین بازیکن و سرمربی سهراب است. چه کسی اطلاعات بازیکنان را به سرمربی می‌دهد؟ خب آقا سهراب باید بگوید دیگر. سرمربی هم کارهایش را دیکته می‌کند و سهراب و بقیه هم کار او را انجام می‌دهند. نظر شخصی‌ام این است که آقا جواد را نباید عوض می‌کردند و او حداقل تا نیم فصل حفظ می‌شد.

* از نظر شما نکونام خودش تمایل به جدایی‌ نداشت؟
یک چیزی را بگویم، الان متاسفانه تعویض مربی در اینستاگرام است! هوادار می‌رود تیمش را تشویق می‌کند حالا تیم برنده یا بازنده باشد، اما این نیست که در اینستاگرام پست بگذارند که ما این یا آن مربی را می‌خواهیم یا هوادارنمایی که می‌گوید اگر فرهاد مجیدی نیاید من دیگر استادیوم نمی‌روم، خب نیا! شماها شخص‌پرست هستید و تیم استقلال را دوست ندارید. نکونام داشت کارش را می‌کرد و پارسال سه دقیقه با قهرمانی فاصله داشت که آنها گل آفساید زدند و ما قهرمانی را از دست دادیم. به جای آنکه از او تشکر کنید، می‌گویید فلانی باشد دیگر استادیوم نمی‌آییم! بدبختانه مدیران هم به این چیزها نگاه می‌کنند و به رزومه و کارایی طرف نگاه نمی‌کنند.

* اشتباهات فردی روی گل‌های خورده استقلال تاثیر داشت. چرا این همه اشتباه فردی زیاد است؟
تا بازیکن اشتباه نکند، گلی رد و بدل نمی‌شود و بالاخره یک بازیکن باید کم‌کاری یا اشتباه کند دیگر! فوتبالی که گل نداشته باشد به درد نمی‌خورد ولی از قصد اشتباه نمی‌کنند. مثلا در بازی‌های اروپایی که یک بازی ۷ گل رد و بدل می‌شود ۷ تا اشتباه می‌کنند تا این تعداد گل بزنند.

* موسیمانه بعد از بازی از عملکرد بازیکنان استقلال انتقاد کرد. در مورد این انتقاد صحبتی دارید؟
مربی خوبی را آوردند و رزومه‌دار است و در این حرفی نیست‌، اما الان وقتش نبود. زمان تغییر مربی نبود و تیم را دست هر کسی می‌دادی بهتر از این نمی‌شد. ما الان دو ماه است رنگ برد ندیدیم!

* حالا تکلیف چیست؟
نمی‌دانم! شنیدم به بچه‌ها پولی ندادند و چند درصد چند وقت پیش دادند. فوتبالیست حرفه‌ای پول می‌خواهد، اما هم پاداش دهید هم جریمه کنید. پول بچه‌ها را بدهید تا جان بگیرند. حسینی در بازی با ذوب آهن غایب بود که گویا چون گفته بود پول نگرفتیم، او را بیرون گذاشتند. باشگاه دست وزارتخانه ورزش بود، بهتر بود! حداقل پنج روز دیرتر پول بچه‌ها را می‌دادند. هر جا که پاداش هست جریمه هم هست یا برعکس. نمی‌شود که یک‌طرفه باشد. نمی‌توانی بروی چک بزنی یا فیزیکی برخورد کنی. در عوض از قراردادش کم می‌کنی. البته به وقتش پاداش هم می‌دهی!

* صحبت پایانی.
بندگان خدایی سر مرز تلویزیون هم ندارند و از پای رادیو بازی را گوش می‌دهند و دوست دارند تیم‌شان ببرد. شما را به امام حسین به خودتان بیایید! من رویم نمی‌شود از خانه بیرون بروم. هر کسی می‌رسد می‌گوید باز هم سه تا خوردید؟ بازیکنان غیرتی نشان دهند.

کد خبر 895022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • هوادار IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    17 10
    آقای فنونی زاده حالا که Var آمد . شما می گفتید پرسپولیس دوست ندارد Var بیاید اما حقیقت ماجرا الان .اش ح است و رتبه اول پرسپولیس و دوازدهم استقلال گویای همه چیز است
    • رضا IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      15 19
      چه ربطی داشت ؟ همه می دانند فصل قبل نبود وار نتیجه اش شد سه بازی که با گل آفساید پرسپولیس یا برنده شد یا نتیجه باخته رو مساوی کرد حالا امتیازات این سه بازی رو کم کن بعد بیا حرف بزن
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      17 9
      متاسفانه مسولین پرسپولیسی ورزش بعد از قهرمانی استقلال با اقایان آجرلو و مجیدی با کنار گذاشتن انها طی برنامه های متعدد چنان بلایی برسر پرافتخارترین تیم فوتبال ایران در آسیا اوردن که بحق میتوان گفت الان بزرگترین خدمت به استقلال وهوادارانش انحلال این تیم است.تیمی که درگذشته هرسال چند بازیکن از آکادمی ان به سطح اول فوتبال کشور رونق میدادند کارش بجایی رسیده که بمب نقل وانتقالات ان شده بازیکنان پیر و مازاد پرسپولیس.خدا نگذرد از کسانی که برای تکرار قهرمانیهای اشتباهی 'افسایدی 'تیشه به ریشه یک تیم پرهوادار و قدیمی کشور زدند.
    • یا امام حسین ع مدد IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      1 0
      Var کیلویی چند؟ موعود به وار هم نگاه میکنه خودشو به نفهمی میزنه و گل خطای تیم محبوبش را تایید میکنه به خدا خون گریه باید کرد.
    • بدون اسطوره IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      براتون بیخود نگفت استقلال شخصیت قهرمانی نداره البته دلیلش مشخصه وقتی حتی علیه حجازی و پورحیدری خودشون تبانی میکنن نیاز به دشمن ندارن تو استقلال همه فکر خودشونن و استقلال چند ساله دیگه تیم دوم کشور نیست و جاش و به سپاهان داده با همین فرمون جلو بره تراکتور میشه تیم سوم کشور چون جدای مبتدی بودن بدنه استقلال بعد قلعه نوعی این تیم عملا از گردونه رقابت با پرسپولیس بعنوان تیپ دوم کشور و از دست داد کارنامه ای هم ک داره به قول نکونام تو ده ستل ی جام ک اونم همه میدونیم گلگهر مدعی رو به یکباره امتیازاتش و گرفتن و استقلال عملا همون فصل با رکورد پنالتی و امتیازات خارج زمین ی جام‌بهش دادن وقتی ام قلعه نوعی کار شکایت و خاست ببره فیفا بهش پیشنهاد تیم ملی و دادن ک الان داریم میبینیم درست بوده
  • محمد قُلی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    11 5
    سلام استاد نکو نام مربی کجا بود استقلال به مرز دسته یک برد ورفت اگه نبود دو سال قهرمان بودیم تجربه ۶۶ ساله
  • مسعود IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    13 15
    مگه تو زنده ای گل آفساید !!!!! شما نساجی را می بردید قهرمان می شدید
  • مسعود IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    16 10
    مگه تو زنده ای گل آفساید !!!!! شما نساجی را می بردید قهرمان می شدید
  • علی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    13 8
    اون بنده خدا سر مرز پرسپولیسیه شما نگران نباش . مگه دیوانه است که دلش را به تیمی خوش کنه که داره میره لیگ یک و همش داره میبازه
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    12 4
    این بازی کنان اصلا غیرت ندارند
  • محسن IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    5 5
    عزیز دل برادر زمانیکه جوادی بود استقلال کجای جدول بود ؟ راست گفتی واقعا شرم آور است اصلا باید از خانه بیرون نیایید چون دوازدهم جدول بودن مایه ننگ است و من از این نگرانم که لیگ بعدی دربی نداشته باشیم
  • سرخ کابوس آبی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    8 2
    استقلال را با حرفهای توشالی ونظرات مهدوی بیچاره کردید شما بعضی اوقات بنظر می‌رسد هیچی از فوتبال نمی‌فهمید ،نکونام سر فولاد آوارشد وسه سال این تیم را با اینهمه امکانات نابود کرد استقلال را ۱۰ سال به عقب برد شما هنوز درک نکردید الان بند کردید به این مربی با دانش ،اگر میخ بکارید سیم خاردار درو میکنید بزارید آثار شوم تفکرات غلط از استقلال پاک بشه تا مانند ثابق تیمی قدرتمند در ایران بشه وفوتبال ملیمون بتونه در آسیا کمر راست کنه ،شما ها برای مقاصد خودتون استقلال را نابود کردید بزارید نفس بکشه
  • Reza IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    3 1
    خدایی آبرو که سرشان نمیشود باورکنید دیگه آبرومان روبردن این آقایان بی مسعول
  • فرزاد IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    6 6
    واقعا اشکم در اومد خیلی ناراحت شدم خداوند بهتون صبر بده 😂😂😂😂
    • آبی.. IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      1 1
      هرجای جدول باشیم بازم به تیم و آبی بودن افتخار میکنیم.آبی یه تاج دلیم..
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    9 4
    همون بلایی که سرفولاد آورد سر استقلال هم داشت می آمد
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      باز یه نقی پیدا شد ربطش داد به قبیله
  • آبی.. IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    0 0
    آبی یعنی بهترین هاا با معرفت ترین هاا خلاصه سلطان خوبان..اینبار هم فدای سرشون که باخت دادن
  • هومن حمید IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    0 0
    درود بر شرف آقا مهدی . اینها برای اینکه استقلال نتیجه نگیره به نکونام گیر دادند .
  • داریوش IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    0 0
    نکونال بود بالای جدول بودین ؟؟؟؟ هی میگم جنس از موتوری نگیر گوش نمیدی !!!! رمل و اسطرلاب هم زمانی داره و همیشگی نیست
  • جواد IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    0 0
    تمام بدبختی های استقلال از نکونام است با این خرید بازیکنان و تاکتیک بکش زیرش بود .
  • Maii IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    0 0
    نکونام نیم رامیشناخت خیبردربازبانش توپ رافقط زمین استقلال می انداخت ازعقب بازیسازی نمی کرد درعوض استقلال بااینکه عقب بود سعی داشت از عقب باپاسکاری وقت کشی کند
  • رضا IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    0 0
    یادمه ۳ مرداد این بزرگوار مصاحبه کرد و گفت هفته ششم می گویم کت تن کیست. خخخخخخخخ