رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:دامداران زیادی تماس می‌گیرند که دام پرواری روی دست آنها باقی مانده است، عنوان کرد: اگر دام های موجود در سطح کشور که روی دست دامدار باقی مانده خریداری و عرضه کنیم مشکل تامین گوشت قرمز برطرف می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از خانه ملت، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (دوشنبه ۷ آبان ماه) در جریان بازدید از مرکز توزیع دام سامان، گفت: ظرفیت‌های موجود کشور در زمینه تولید گوشت قرمز بر کسی پوشیده نیست و به راحتی می‌توانیم با واردات و پرواربندی دام‌های سبک نیاز به واردات گوشت گرم را کاهش دهیم.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر واردات گوشت قرمز با مشکلاتی مواجه شده است، ادامه داد: ظرفیت‌های زیرساختی در کشور برای تامین و تولید گوشت قرمز وجود دارد، چرا نباید از این امکانات استفاده کنیم. متأسفانه شاهد هستیم مجموعه‌هایی مانند مرکز توزیع دام سامان تعطیل شده‌اند و کاربری ندارند. این مجموعه اعلام کرده است که نیاز به تسهیلات ندارد و می‌توانند بخش عمده نیاز تهران را تامین کنند.
وی با تاکید بر اینکه متأسفانه ظرفیت‌های موجود کشور در زمینه تولید گوشت قرمز معطل مانده‌اند و باید منتظر واردات گوشت گرم باشیم، عنوان کرد: طی بازدیدهای انجام شده در استان اصفهان شاهد بودیم هزار راس گوساله پرواری در یک دامداری نگهداری شده‌اند که از مدت پروار آن گذشته و در فروش مشکل دارند.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از فرصت‌ها درست استفاده نشده است، گفت: باید فضایی ایجاد شود که مرکز توزیع دام سامان بتوانند در راستای تامین بخشی از نیاز گوشت قرمز مورد نیاز استان تهران و کشور، دام آماده پرواربندی خریداری و وارد کند، با به حرکت درآمدن چرخه تولید کننده و مصرف کننده سود می‌برند.
عسکری با تاکید بر اینکه طی هفته دامداران زیادی تماس می‌گیرند که دام پرواری روی دست آن‌ها باقی مانده است عنوان کرد: اگر دام‌های موجود در سطح کشور که روی دست دامدار باقی مانده خریداری و عرضه کنیم مشکل تامین گوشت قرمز برطرف می‌شود. باید همه مسئولین مربوطه کمک کنند تا این مجموعه به دوران فعالیت برگردد، حدود ۲۰ روز است که واردات گوشت گرم از طریق مسیر هوایی متوقف شده است، باید کاری کرد تا این بخش از نیاز بازار با پرواربندی و واردات دام آماده پرواربندی در داخل تامین شود.