به گفته مدیر بخش روابط و امور بین الملل انجمن چشم پزشکی ایران، هیچگاه نیازی به ارجاع بیماران چشم به خارج از کشور نبوده است و حتی بیمارانی از کشورهای اروپایی و آمریکایی داریم که برای دریافت خدمات چشم‌پزشکی به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، وضعیت علمی چشم‌پزشکی در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه همچنان در سطح بالایی قرار دارد و با توجه به اینکه تقریباً تمامی امکانات و تجهیزات در کشور وجود دارد، نه تنها نیازی به ارجاع بیماران به خارج از کشور نیست بلکه تقریباً از تمام کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی و آمریکا آمریکای شمالی برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند.

دکتر سیامک زارعی قنواتی، مدیر بخش روابط و امور بین الملل انجمن چشم پزشکی ایران و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آستانه برگزاری سی و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران با اعلام این مطلب گفت: با توجه به کیفیت بالای خدمات و میزان کم هزینه ها که بعضاً به یک بیستم تعرفه‌های سایر کشورها می‌رسد، استقبال از دریافت این خدمات بسیار بالاست.

او با اشاره به اینکه در بعضی از حوزه‌ ها مانند پیوند قرنیه در منطقه کم‌نظیر هستیم، بیان کرد: وجود بانک‌های چشم در کشور افتخار بزرگی برای کشور بوده و خدمات خوبی توسط این مجموعه ارائه می‌شود که برای بیماران بسیار مفید است. این در حالی است که تقریباً تمامی روش‌های پیوند حتی پروتزهای قرنیه در کشور با تعرفه‌های بسیار کمتر از سایر مناطق و به خصوص کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی و با بهترین کیفیت، در حال انجام است.

البته به گفته این پزشک با وجود سطح بالای خدمات و دانش بالای چشم پزشکان ایرانی، خدمات با حداقل هزینه‌ها در کشور ارائه می‌شود و این در حالی است که ویزیت چشم پزشکی در کشورهای اروپایی یا امریکایی نزدیک ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار است.

او با اشاره به اینکه تصویربرداری‌ها نیز در این کشورها به شدت گران هستند، عنوان کرد: عمل‌های جراحی هم به ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار می‌رسند. حتی در بعضی از کشورها از جمله آمریکا خدمات بیمه این حوزه به صورت کامل پوشش داده نمی‌شود. به همین دلیل ایرانی‌هایی که در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند، ترجیح می‌دهند برای انجام عمل‌های جراحی هم به دلیل کیفیت خیلی بالا و هم به دلیل هزینه‌های بسیار پایین، به ایران مراجعه کنند.

زارعی با اشاره به اینکه تمامی روش‌های جراحی چشم از جمله روش‌های جراحی مدرن کاتارات در کشور انجام می شود، تاکید کرد: روش جدیدی که امسال در آمریکا معرفی شده و امکان انجام عمل جراحی کاتاراک به صورت پورتاب فراهم آورد، در کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی معرفی خواهد شد.

به گفته زارعی، امسال هم مانند سال‌های گذشته کنگره سراسری چشم پزشکی در آبان با حضور همکاران و اساتید کشوری و بین‌المللی برگزار خواهد شد. روش‌های جدید از جمله روش‌های جدید کاتراکت سرجری و روش‌های جدید جراحی عیوب انکساری به صورت پنل یا کارگاه آموزشی در کنگره ارایه می‌شود. با حضور حداکثری همکاران چشم پزشک، امیدواریم امسال یکی از موفق‌ترین و پربارترین کنگره‌های سالانه انجمن چشم پزشکی ایران را شاهد باشیم.

منبع: همشهری آنلاین