مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در عین ناباوری ۲ مرتبه قرعه‌کشی شد. قرعه‌کشی انجام شد و روی سایت جهانی اتحادیه جهانی هم قرار گرفت ولی پس از گذشت یک ساعت اعلام شد که رنکینگ کشتی‌گیران در این قرعه‌کشی لحاظ نشده و به‌خاطر همین قرعه‌ها باطل است.

همشهری آنلاین_ در قرعه‌کشی نخست همه‌ کشتی‌گیران آزادکار ایران قرعه سختی داشتند ‌جز کامران قاسمپور. کامران یک طرف جدول بود و سعداله‌یف و دیوید تیلور طرف دیگر. با آن قرعه حضور کامران در فینال قطعی بود و احتمال داده می‌شد که او برای مدال طلا با سعداله‌یف یا تیلور کشتی می‌گیرد. این در حالی بود که دیگر نفرات تیم کار سختی داشتند؛ محمد نخودی دارنده ۲ مدال نقره جهان در نخستین کشتی خود باید با جردن باروز مبارزه می‌کرد و مومنی و خلیلی هم در اوزان ۶۱ و ۷۰ کیلوگرم با قرعه نسبتا راحتی روبه‌رو شده بودند.

در قرعه‌کشی دوم شرایط برای ۳‌کشتی‌گیر ایران نسبتا خوب شد ولی قاسمپور شرایط متفاوتی پیدا کرد. به این ترتیب که قاسمپور به همراه تیلور و سعداله‌یف در یک‌طرف قرار گرفت. تیلور و سعداله‌یف در دور نخست کشتی می‌گیرند و احتمال اینکه برنده این دیدار در نیمه‌نهایی با قاسمپور کشتی داشته باشد، کم نیست. محمد نخودی هم که در کشتی اول باید به مصاف جردن باروز می‌رفت، این‌بار پس از استراحت در دور نخست با کشتی‌گیر لتونی مبارزه دارد. رضا مومنی در وزن ۶۱ کیلوگرم در دور اول به مصاف بشیر علیلی از مقدونیه می‌رود و درصورت پیروزی در دور دوم با برنده کشتی اندریو آودیلی از آلبانی و نیلس لیوترت از سوئیس مبارزه می‌کند. سینا خلیلی در وزن ۷۰ کیلوگرم در دور نخست با نیورگان اسکریبین از بلاروس مبارزه می‌کند و درصورت غلبه بر این حریف، در دور بعد به مصاف علی‌بک عثمان‌اف از قرقیزستان می‌رود.

مسابقات جهانی کشتی آزاد در اوزان غیرالمپیکی از فردا آغاز خواهد شد و ۴ کشتی‌گیر ایران ‌روی تشک می‌روند.