تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۶

همشهری آنلاین- ندا شریف: مترو مسکو در سال ۱۹۳۵ با یک خط افتتاح شد. خط ۲ آن ۶ ماه بعد و احداث خط ۳ حتی در زمان جنگ هم ادامه داشت.

مترو مسکو (Московский метрополитен) در پایتخت روسیه به دلیل داشتن معماری منحصر، دیدگان هر بیننده‌ای را متحیر می‌سازد.

تلفیق نقاشی، مجسمه‌سازی و انواع هنرهای تزیینی بر روی سقف و دیوارها موزه‌ای بی‌بدیل را فراهم ساخته است که به جذب گردشگر کمک بسزایی می‌کند.

استفاده از بهترین و مقاوم‌ترین سنگ‌ها موجب پایداری این صنعت و از هزینه‌های بعدی جلوگیری می‌کند. بکارگیری سنگ‌های زیبا، گران قیمت و قدیمی مجموعه‌ای ارزشمند را فراهم ساخته است. در دیدار از مسکو با سفر از طریق مترو با یک تیر دو نشان بزنید و فرصت را از دست ندهید.

ایده احداث مترو مسکو در زمان استالین بود. مترو مسکو در سال ۱۹۳۵ با یک خط افتتاح شد. خط ۲ آن ۶ ماه بعد و احداث خط ۳ حتی در زمان جنگ هم ادامه داشت. به طوری که آثار هنری در وصف جنگ به خوبی در فضای مترو مشهود است. خط چهار مترو بعد از مرگ استالین افتتاح شد.

مترو مسکو  به سامانه قطارهای شهری کلان شهر مسکو گفته می‌شود. مترو مسکو با داشتن ۱۴ خط فعال، ۲۰۶ ایستگاه و راهی به درازای ۳۴۶.۲ کیلومتر و با ظرفیت ۵۳۱۴ واگن یکی از کهن‌ترین سامانه‌های قطار شهری در جهان است.

شبکه ۳۴۶.۲ کیلومتری مترو مسکو یکی از شلوغ‌ترین متروهای جهان است و به چندین میلیون مسافر در روز خدمات می‌دهد. مسکو برای مقابله با مشکلات جدی حمل و نقل برنامه‌های وسیع‌تری در این زمینه دارد.

سامانه مترو مسکو که جایگاه نمادینی در روسیه به دست آورده، در سال‌های گذشته به محل محبوبی برای گردشگر ها هم تبدیل شده است؛ تا جائی که مکان‌‌های ویژه‌ای که منظره خوبی دارند با عنوان «محل سلفی گرفتن» برای گردشگرها مشخص و ساخته شده است. جام جهانی روسیه به رونق مترو مسکو می‌افزاید

برچسب‌ها