همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده‌ سازمان بهزیستی کشور از «تمدید مهلت ثبت‌نام پرداخت سهام عدالت» به زنان سرپرست خانوار تا 26 شهریورماه جاری خبر داد.

دکتر فرید براتی سده، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این کار با هماهنگی سازمان خصوصی سازی صورت گرفته است، دلیل اتخاذ این تصمیم را استقبال و ازدحام جمعیت مراجعان به منظور ثبت‌نام عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام از واجدان شرایط تا آخرین نفر آن‌ها ادامه خواهد داشت، لذا تا ثبت‌نام آخرین نفر، لیست مربوطه ارسال نخواهیم کرد، از مشمولان دریافت این دوره سهام عدالت خواست تا با آرامش بیشتری نسبت به مراجعه و ثبت‌نام خود بالاخص در شهرهای بزرگ همچون تهران، اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده‌ سازمان بهزیستی کشور،با اشاره به اینکه با توجه به تمدید مهلت ثبت‌نام، واجدان شرایط نگرانی بابت ثبت‌نام خود نداشته و از سوء‌استفاده سودجویان در رابطه با خرید و فروش نوبت پرهیز کنند، از احتمال تمدید دوباره زمان ثبت نام در برخی از شهرهایی که با ازدحام جمعیت مواجه شده‌اند خبرداد.

براتی سده، همچنین با اعلام افزایش تعداد مراکز ثبت‌نام سهام عدالت در تهران، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 400 مرکز در سراسر کشور در حال ثبت‌نام مشمولان هستند و مشکل خاصی در این رابطه در شهرستان‌ها وجود ندارد و مشکل پیش‌رو مربوط به شهرهای بزرگی همچون تهران می‌شود، بنابراین احتمال می‌رود در صورت نیاز باز هم زمان ثبت‌نام در چنین شهرهایی به صورت موردی تمدید شود.

وی در ادامه این گفت‌وگو تنها از مشمولانی که ثبت‌نام آن‌ها باید از طریق سازمان بهزیستی صورت پذیرد ( زنان سرپرست خانوار غیرشاغل و غیرتحت پوشش نهادهای حمایتی و کارکنان موسسات خیریه و خانوارهای تحت پوشش آن‌ها) خواست تا به مراکز بهزیستی سراسر کشور مراجعه کنند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده‌ سازمان بهزیستی کشور، تاکید کرد: بنابراین زندانیان آزاد شده، کارگران ساختمانی، قالیبافان و مقرری‌بگیران بیمه بیکاری برای ثبت نام سهام عدالت خود به مراکز بهزیستی مراجعه نکنند، چرا که پیش‌بینی می‌شود، علت ازدحام مراجعان به مراکز بهزیستی تهران، مربوط به افرادی باشد که ثبت نام آن‌ها از طریق بهزیستی صورت نمی‌گیرد.
وی در پایان گفت: براساس بخشنامه صادره سازمان بهزیستی کشور، عده یاد شده، نمی‌توانند از طریق بهزیستی درخواست دریافت سهام عدالت کنند