گروه شهری: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه تهیه و تدوین نقشه‌های تراز صوتی 8 منطقه تهران در دست اجراست،گفت:

با بررسی نقشه‌های صوتی حاصل از نرم‌افزار مدل ساز می‌توان با ارزیابی وضعیت آلودگی صوتی هر منطقه، نقاط بحرانی را تعیین کرد.

یوسف رشیدی با بیان این مطلب گفت: تا‌کنون نقشه تراز صوتی 12 منطقه تهران تهیه و تدوین شده است و تا پایان سال نیز تلاش می‌کنیم نقشه تراز صوتی 10 منطقه دیگر شهر تهران را تهیه و تدوین کنیم اما در مناطق 21 و 22 به‌دلیل کامل نبودن نقشه‌های GIS با مشکلاتی مواجهیم که درصورت تکمیل نشدن نقشه‌های GIS نمی‌توان نقشه تراز صوتی این دو منطقه را تا پایان سال تهیه و تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: مناطق 1، 2، 3، 4، 6، 7، 8، 9، 10، 11، 12 و 13 مناطقی هستند که در سال‌های گذشته نقشه تراز صوتی آنها تهیه و تدوین شده است.

رشیدی گفت: کاهش آلودگی صوتی به‌منظور بالا بردن سطح کیفی زندگی و کم کردن اثرات این آلودگی بر سلامت شهروندان در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و بر این اساس، شرکت کنترل کیفیت هوا پروژه‌های تهیه و تدوین ترازهای آلودگی صوتی شهر تهران را به تفکیک مناطق به‌زودی تکمیل خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همچنین گفت: متأسفانه عواملی چون نزدیکی مناطق مسکونی به معابر پر رفت‌وآمد، وجود خودروهای فرسوده در سطح شهر، وجود کارگاه‌ها و ساخت و سازها، عبور خطوط پروازی از بالای سطح شهر، عبور خطوط ریلی از بعضی مناطق و بسیاری عوامل دیگر سبب شده که آلودگی صوتی به یکی از جدی‌ترین معضلات شهر تهران تبدیل شود.