گروه سیاسی: پنجمین دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، امروز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این جلسه از ساعت 9 صبح و در سالن اجتماعات مجتمع امام خمینی تشکیل می‌شود.در دعوتنامه ارسالی از سوی روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران برای اولین‌بار با ذکر تذکر، رعایت تبصره ذیل ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری الزامی شمرده شده است.

در تبصره ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری آمده است:منظور از علنی بودن محاکمه، عدم‌ایجاد مانع جهت حضور افراد در جلسات رسیدگی است. خبرنگاران رسانه‌ها می‌توانند با حضور در دادگاه از جریان رسیدگی گزارش مکتوب تهیه کرده و بدون ذکر نام یا مشخصاتی که معرف هویت فردی یا موقعیت اداری و اجتماعی شاکی و متشکی عنه باشد منتشر نمایند. تخلف از قسمت اخیر این تبصره در حکم افتراست.

پنجمین جلسه رسیدگی به دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات 22خرداد88، نخستین جلسه‌ای است که در زمان دادستانی عباس جعفری دولت‌آبادی در تهران بزرگ تشکیل می‌شود. کیفرخواست 4 جلسه پیش از این، در زمان دادستانی قاضی سعید مرتضوی و به امضای او تنظیم شد.

فرهاد تجری، عضو کمیته ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت شدگان اخیر، پیش از این خبر داده بود که دادستان جدید تهران نسبت به روند شکلی رسیدگی دادگاه‌های متهمان حوادث اخیر انتقاد دارد و احتمالا تغییراتی در روند این دادگاه‌ها صورت گیرد.