تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۷

همشهری آنلاین: شهردار منطقه 6 گفت: تمامی معابر و خیابان های محدوده دانشگاه تهران که مراسم نماز عید فطر در آنها برگزار شد، تا ساعت 30: 10 به طور کامل نظافت و پاکسازی شد.

مهندس مصطفی سلیمی در گفتگو با خبرنگار سما با بیان این مطلب اظهار داشت: مراسم نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب حدود ساعت 30: 9 به اتمام رسید و 15 دقیقه خروج نمازگزاران از محدوده دانشگاه به طول انجامید و بعد از آن نیروهای شهرداری عملیات نظافت و پاکسازی خیابان ها را ظرف 45 دقیقه انجام دادند.

وی افزود: بعد از خروج نمازگزاران، نیروهای راهنمایی و رانندگی به مدت 30 دقیقه از ورود خودرو به معابر برگزاری نماز جلوگیری کردند و دراین زمان نیروهای شهرداری بدون حضور خودروها و تردد آنها کار پاکسازی را به سرعت به پایان رساندند.

شهردار منطقه 6 با بیان اینکه خودروهای خدمات موتوری و همچنین خودورهای بازیافت به منظور جمع آوری زباله ها که حدود 98 درصد آن کاغذ و روزنامه است در تمام مراحل حضور داشتند بیان داشت: در آماده سازی محدوده دانشگاه برای برگزاری نماز عید سعید فطر ، 200 نیروی کارگری، 10 دستگاه جاروی مکانیزه ، 10 تانکر شستشوی معابر ، 5 دستگاه جدول شوی و 5 دستگاه واتر جت حضور داشتند و تمامی خودروها ازشب گذشته در محل مستقر شده بودند.

وی افزود : تمامی جداول محدوده دانشگاه به تازگی و برای برگزاری نماز عید فطر ، رنگ آمیزی شدند اما به دلیل بارندگی و ایجاد لک بر روی آنها ، امروز صبح شستشو شدند.

سلیمی همچنین به حضور نیروهای گشت انتظام نیز اشاره کرد و گفت : خدروهای سد معبر و گشت انتظام به منظور جلوگیری از حضور دستفروشان در محدوده برگزاری نماز حضور داشتند و از ایجاد سد معبر دراین محدوده به خوبی جلوگیری کردند.

شهردار منطقه 6 با اشاره به اینکه مناطق 2 ، 7 ، 11 و 12 به عنوان مناطق معین با منطقه 6 همکاری لازم را به عمل آوردند اظهار داشت : تمامی مناطق 22 گانه نیز در محل های تعیین شده ، ایستگاه صلواتی دایر کرده و با شربت و شیرینی از نمازگزاران پذیرایی کردند.

وی به خیل انبوه جمعیت نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : در زمان برگزاری نماز جمعه ، تنها ناحیه 2 منطقه 6 ، از شمال خیابان فاطمی ، از شرق خیابان فلسطین ، از غرب خیابان کارگر و از جنوب خیابان انقلاب درگیر مراسم است اما امروز جمعیت بسیاری حضور داشتند به گونه ای که نواحی 3 و 1 نیز شاهد حضور نمازگزاران در محدوده های خود بودند به ویژه در امتداد خیابان فلسطین که تا میدان ولی عصر (عج) نیز صفوف نماز امتداد یافته بود.