تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۵

لندن: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که مردان بسیار ساده‌تر از زن‌ها وزن خود را کم می‌کنند و این درحالی است که کاهش وزن اخیرا به دغدغه اصلی زنان تبدیل شده است.

محققان در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که حجم بالای عضلات در بدن مردان در مقابل زنان یکی از دلایلی است که به آنها در سوزاندن انرژی بیشتر و در نهایت کاهش وزن سریع‌تر کمک می‌کند.

از سوی دیگر معمولا زنان در طول یک سال چندین بار از رژیم‌های لاغری بی‌فایده استفاده می‌کنند و از آنجایی که نتایج این رژیم‌ها با دوام نیست، زنان نسبت به پیروی از رژیم‌های غذایی بی‌انگیزه می‌شوند اما در مورد مردان انگیزه بیشتری وجود دارد.

خودروی نوشابه‌ای

ولینگتن: مردی که تحصیلاتش را در رشته مکانیک به اتمام رسانده بود، موفق شد با استفاده از قوطی‌های خالی نوشابه، خودرو‌های کلاسیک بسازد و به این ترتیب نام خود را در کتاب رکورد‌های گینس جاودانه کند.

این مرد 55 ساله به خبرنگاران گفت: فرصتی پیش آمده بود تا مدتی در منزل به استراحت بپردازم و تصمیم گرفتم از این موقعیت برای پرداختن به موضوعات مورد علاقه‌ام استفاده کنم.

وی افزود: به همین دلیل به ساخت مدل جدیدی از خودرو رو آوردم که در آن قوطی خالی نوشابه نقش اصلی را ایفا می‌کند.

این مرد مبتکر ادامه داد: برای انجام این کار از همه همسایگان و دوستان و آشنایانم خواستم تا برایم قوطی خالی نوشابه بیاورند. گفتنی است خودرو‌های ساخته شده توسط این مهندس به موتور هم مجهز هستند اما اطلاع دقیقی در مورد نوع و سرعت حرکت آنها وجود ندارد.

پیری و معرکه‌گیری

فلوریدا: جوانی که به هیچ وجه تصور نمی‌کرد یک پیرمرد 91 ساله که شرایط جسمی خوبی هم ندارد، بتواند او را از پا در آورد، به دام پلیس افتاد. این جوان در تاریکی شب و در حالی که می‌دانست این پیرمرد در خانه است با شکستن پنجره وارد منزل مسکونی او شد.

او قصد داشت چند گلدان و فرش عتیقه را از خانه این پیرمرد سرقت کند. اما پیرمرد که از صدای شکستن شیشه بیدار شده بود، تفنگ به دست بالای سر سارق ظاهر شد. در حالی که سارق قصد داشت پا به فرار بگذارد، این پیرمرد ماشه تفنگ را کشید و تیری به زانوی جوان سارق شلیک کرد. به این ترتیب او نقش بر زمین شد و پیرمرد توانست تا زمان سر رسیدن پلیس او را در جای خود نگه‌دارد.

این پسر جوان هم اکنون به اتهام سرقت و اقدام به فرار در انتظار رای دادگاه قرار دارد و این پیرمرد هم قصد ندارد به هیچ وجه او را ببخشد تا برای آینده‌اش درس عبرتی باشد.

توپ باران پارک

کالیفرنیا: مردی که محیط یک پارک را با پرتاب بی‌وقفه انواع توپ و پس‌مانده غذا به یک زباله‌دانی تبدیل کرده بود، توسط پلیس دستگیر شد. این مرد به دلیل نامعلومی با خودرو‌اش در اطراف یک پارک می‌چرخید و هرچه توپ گلف در خودرو داشت را به طرف پارک پرتاب کرد و به این وسیله توجه همه را به خود جلب می‌کرد.

او بار دیگر خودرو‌اش راپر از پس‌مانده غذا کرد و سرتاسر پارک را با باقیمانده غذا پرکرد اما نگهبان پارک که شاهد این اوضاع بود، چند بار تلاش کرد این مرد را به دام بیندازد اما موفق نشد و سرانجام با پلیس تماس گرفت.

پلیس چند گشت به محل اعزام کرد و توانستند او را به دام بیندازند. این مرد در توجیه اقدامش به پلیس گفت که به نشانه یادبود گلف‌باز‌هایی که از دنیا رفته‌اند این اقدام را انجام داده است. اما بررسی‌ها در مورد سلامت روانی این مرد ادامه دارد.