شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

تایپه: مقامات زندان در کمال تعجب از پذیرش یک زندانی مسن خودداری کردند.

به گفته این مقامات پیرمرد 96 ساله قدرت مراقبت از خود را پشت میله‌های زندان ندارد. این پیرمرد به 3 ماه حبس محکوم شده است و البته دادگاه اعلام کرده که در صورت پرداخت جریمه می‌تواند مدت محکومیتش را خارج از زندان سپری کند.

این در حالی است که پیرمرد به هیج وجه حکم صادر شده را قبول ندارد و قصد دارد به نشانه اعتراض به زندان برود. گفتنی است برخی از مقامات این زندان پیشنهاد کرده‌اند که او در بخش بیمارستان زندان بستری و از این طریق دوره محکومیتش سپری شود تا قانون هم در مورد وی اجرا شده باشد.

تمایل به بازگشت دیوار

برلین: در آستانه بیستمین سالگرد برچیده شدن دیوار برلین در آلمان یک پایگاه اینترنتی دست به ابتکار جالبی زده و از مردم در این مورد نظرسنجی کرده است.

بنا بر اعلام این پایگاه اینترنتی، از هر 7 نفر آلمانی یک نفر مایل به بازگشت دیوار برلین است و می‌گوید در آن زمان آلمان دوران بهتری داشته است. به گفته بسیاری از آلمانی‌های ساکن غرب این کشور، آنها طی 20 سال گذشته مالیات‌های سنگینی را برای احیای آلمان شرقی پرداخت کرده‌اند و از این موضوع ناراضی‌اند.

نتیجه تحقیقات این پایگاه اینترنتی حاکی از آن است که در واقع 15 درصد از جمعیت 82 میلیونی آلمان آرزومند دورانی هستند که دیوار برلین، شرق و غرب آلمان را از هم جدا کرده بود. گفتنی است ساکنان شرق آلمان هم همواره از پایین‌تر بودن درآمدشان نسبت به ساکنان غرب کشور ناراضی بودند.

تندیس آنفلوانزا

لندن: در یکی از موزه‌های لندن، تندیس نامتعارفی به نمایش درآمده که تعجب همگان را برانگیخته است. این تندیس چیزی نیست جز مجسمه‌ای از ویروس شبیه‌سازی شده آنفلوانزای خوکی.

سازنده این تندیس شیشه‌ای اعلام کرده است که هدفش از ساخت این تندیس این بوده که توجه مردم را به جدی‌ بودن خطرات ناشی از این ویروس جلب کند. این در حالی است که آمارها نشان می دهد بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس در بین کشورهای اروپایی در انگلیس حضور دارند.

در حال حاضر حدود 5 هزار نفر به این ویروس مبتلا هستند و تا کنون ویروس آنفلوانزای خوکی 80نفر را به کام مرگ کشانده است. منتقدان بر این عقیده‌اند که ساخت این تندیس بلورین تاثیر زیادی بر جا خواهد گذاشت، چراکه مردم با مشاهده آن عمق فاجعه را بیشتر احساس می‌کنند.

پارکینگ به جای برج

مسکو: پیامد‌های بحران جهانی اقتصاد در چند سال اخیر به اندازه‌ای زیاد بوده که هر ازگاهی  در یکی از پروژه‌های ساختمانی عظیم هم نمود پیدا می‌کند. برای مثال اخیرا یکی از پروژه‌های ساختمانی در روسیه به همین دلیل متوقف شده است.

مدیر این پروژه قصد داشت بلند‌ترین برج جهان را احداث کند اما بحران اقتصادی از این پروژه عظیم تنها یک پارکینگ بر جا گذاشته است. یکی از میلیاردر‌‌های روسی که مالک این پروژه به‌شمار می‌رود در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اعتراف کرد که فقط بحران اقتصادی موجب شده است که او نتواند رویای چند ساله‌اش را عملی کند.

این در حالی است که تبدیل پروژه‌های ساختمانی به پروژه‌های دیگر در روسیه سابقه‌ای طولانی دارد. برای مثال بنا بود در سال‌های 1950 یک قصر بسیار زیبا و مجلل در روسیه احداث شود اما به جای آن یک استخر بنا شد.

کد خبر 90793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز