گروه ورزشی: مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز به دنبال نتایج ضعیف این تیم و همچنین کناره‌گیری خداداد عزیزی از سمت سرمربیگری آبی‌پوشان اهوازی، پیشنهاد سرمربیگری این تیم را به مجید جلالی ارائه کرد؛ پیشنهادی که مورد موافقت جلالی قرار نگرفت.

 سرمربی سابق فولاد در گفت‌وگو با همشهری ضمن تایید این خبر تصریح کرد: «آقای شفیع‌زاده با من تماس گرفت و از من خواست که به اهواز بروم. من تنها می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که خوزستان پتانسیل بسیار بالایی برای پیشرفت در فوتبال دارد. من همواره از کار کردن در فوتبال خوزستان لذت برده‌ام اما امیدوارم مردم خوزستان و به خصوص هواداران استقلال اهواز علت نرفتن من به این تیم را درک کنند.» وی ادامه داد: «هواداران استقلال اهواز قبول کنند که برای من فراموش کردن اتفاقات گذشته بسیار سخت است. هرچند که حالا دلخوری ندارم و دوست دارم تماشاگران خوزستانی همواره شاد باشند.»

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما روحیه کارکردن در فوتبال خوزستان را ندارید، خاطرنشان کرد: «ابدا این‌طور نیست. من همیشه برای کار کردن ایده‌هایی دارم. اتفاقا در فوتبال خوزستان فضای بسیار خوبی برای کارکردن وجود دارد اما مسئولان این دو باشگاه باید به این مسئله فکر کنند که چرا با همه این پتانسیل‌ها و ظرفیتی که در فوتبال خوزستان وجود دارد، باشگاه‌های استقلال اهواز و فولاد در چنین وضعیتی قرار دارند. به نظرم قبل از هر چیز باید پاسخ این سئوال را پیدا کرد.»

جلالی با اشاره به این موضوع که من نمی‌توانم سال‌های زیادی را به مربیگری بپردازم، تاکید کرد: «حداقل برای خود من این مسئله روشن است که نمی‌توانم سال‌های زیادی به مربیگری بپردازم چون اهداف دیگری هم دارم. دوست دارم تیم بعدی ‌ام را  را با وسواس خاصی انتخاب کنم تا بتوانم تاثیرات بلندمدتی در آن تیم داشته باشم. مثلا اینکه با تیمی فعالیت خودم را شروع کنم که بدانم 3 یا 4 سال فرصت دارم. در این صورت تاثیرات بلندمدت و بسیار مفیدی را نشان خواهم داد.»

وی در توضیح بیشتر این مسئله گفت: «برای ساختن یک تیم، رویاهای بزرگی دارم. ساختن یک تیم بزرگی مثل آرسنال در فوتبال ایران به نظر من کار غیرممکنی نیست. خیلی‌ها شاید بگویند این امکان ندارد. شاید خیلی‌ها واکنش منفی نشان دهند اما من بدون ایده چنین ادعایی را مطرح نمی‌کنم.

نمونه‌های زیادی برای این ادعا دارم. مثلا در فولاد در هفته‌های پایانی فوتبال به مراتب متفاوتی را ارائه می‌کردیم. در پاس هم همین‌طور. تیمی که در هفته دهم نمایش خیره‌کننده‌ای از خود نشان داد و البته در استقلال اهواز در سخت‌ترین شرایط ممکن مقابل پرسپولیس و صباباتری بازی‌های ویژه‌ای را به نمایش گذاشتیم. تیم‌هایی را در اختیار داشتم که می‌توانستند به سمت تغییر و تفاوت حرکت کنند.

البته در مقاطعی ما فراتر از لیگ بازی کردیم و من به این مسئله اعتقاد داشتم که ما می‌توانیم به مراتب فراتر از حد لیگ ظاهر شویم. اما همواره همان مشکل همیشگی به سراغ ما آمد و باشگاه‌ها زمان کافی در اختیار ما قرار ندادند.» جلالی تاکید کرد: «از همه باشگاه‌هایی که به پیشنهادهایشان پاسخ منفی داده‌ام عذر می‌خواهم. می‌دانم که بیشتر از 4 سال دیگر نمی‌خواهم به مربیگری بپردازم. بنابراین به من حق بدهند که تیم بعدی خودم را با وسواس خاصی انتخاب کنم.»