همشهری‌آنلاین: پلیس آمریکا در آستانه نشست گروه ۲۰ در پیتسبورگ با گاز فلفل و نارنجک مه‌ساز به مخالفان حمله کرد

هزاران مامور انتظامی با حمله به تجمع تظاهرکنندگان، معترضان را پراکنده کردند.

به گزارش رادیو دولتی آلمان در حالی که سران گروه ۲۰ خود را برای شرکت در نشستی در پیتسبورگ آمریکا آماده می‌کنند، نیروهای پلیس تظاهرات غیرقانونی معترضان در محل برگزاری اجلاس را برچیدند.

در جریان متفرق کردن معترضان، زد و خوردهایی میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس رخ داد، اما در این درگیری‌ها کسی زخمی نشد. پلیس برای پراکندن معترضان مجبور به استفاده از گاز فلفل شد.

به گفته رادیوی محلی پیتسبورگ، در پی درخواست پلیس از معترضان برای پایان دادن به تجمع غیرقانونی، برخی از تظاهرکنندگان که صورت‌های خود را پوشانده بودند، با پرتاب سطل‌های زباله به سوی ماموران انتظامی، دست به مقاومت زدند. پلیس نیز با شلیک نارنجک‌های مه‌ساز با معترضان به مقابله پرداخت.

تاکنون حدود هزار تظاهرکننده با نظارت پلیس در پارکی در مرکز شهر پیتسبورگ اجتماع کرده‌اند و خود را برای حرکت به سوی محل برگزاری نشست گروه ۲۰ آماده می‌‌کنند.

این راهپیمایی و تظاهرات نیز از سوی ادارات رسمی مجوزی دریافت نکرده است. به گفته مقامات انتظامی، پلیس مانع از حرکت راهپیمایان خواهد شد.

آمریکا برای حفاظت از اجلاس دو روزه‌ گروه ۲۰، بیش از چهار هزار مامور انتظامی را از دیگر شهرهای آمریکا به پیتسبورگ گسیل داشته است. ماموران پلیس در بسیاری از خیابان‌های داخلی شهر، محل و مقرهای کنترل برپا ساخته‌اند.

همشهری‌آنلاین یادآور می‌شود که گروه 20 متشکل از وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا است.