شرکت متا به‌عنوان شرکت مادر اپلیکیشن‌های فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و تردز قصد دارد طی یک تغییر و تحول عظیم، فضای پلتفرم‌های خود را به بات‌های هوش مصنوعی اختصاص دهد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، به‌گفته مدیران این غول فناوری، هدف آنها از این کار افزایش تعامل و جذب کاربران جوان است. قرار است متا بات‌هایی را توسعه دهد که با شناسایی و شبیه‌سازی‌ شخصیت‌های کاربران با سایر کاربران تعامل کند.

این بات‌ها البته پروفایل‌های ساختگی دارند که محتوای ساخته‌شده مدل‌های هوش مصنوعی را هم به اشتراک می‌گذارند. آنها رفتار و علایق کاربر را شبیه‌سازی‌ می‌کنند و با استفاده از این داده‌ها، محتوای سفارشی آماده می‌کنند. یکی از برجسته‌ترین اهدف متا در این حرکت متحولانه جذب کاربران جوان‌تر است که عاشق هوش مصنوعی هستند.

بیشتر بخوانید:

  • اولین نسخه آیفون تاشو چه زمانی رونمایی می شود؟

اگرچه این کار می‌تواند جوانان را جذب کند اما نگرانی‌هایی هم درباره حفظ حریم خصوصی و تأثیرات منفی احتمالی آن بر تجربه کاربری وجود دارد.