همشهری آنلاین: پلیس ترکیه روز سه شنبه 6 اکتبر از خودروهای آبپاش، گاز اشک آور و اسپری فلفل برای پراکندن حدود 1500جوان که در مرکز استانبول بر ضد صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی تظاهرات می‌کردند، استفاده کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، برخی از تظاهرکنندگان شیشه‌های رستوران زنجیره‌ای امریکایی مک دونالدز و بانک‌ها را شکستند و به خودروها خسارت وارد کردند تظاهرکنندگان سپس به خیابان‌های مجاور میدان تقسیم استانبول که در فاصله یک کیلومتری از محل برگزاری نشست صندوق بین المللی پول و بانک جهانی قرار دارد فرار کردند.

در حالی‌که تظاهرکنندگان به میدان تقسیم در مرکز استانبول نزدیک می‌شدند، پلیس ترکیه گاز اشک آور و اسپری فلفل شلیک کرد و با ماشین‌های آبپاش به مقابله با تظاهرکنندگان پرداخت.

این میدان به سرعت از تظاهرکنندگان تخلیه شد و تظاهر کنندگانی که کوکتل مولوتوف پرتاب کرده بودند در خیابان‌های اطراف تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

برخی از جوانان، با سطل‌های زباله فلزی و چرخ دستی‌های سوپرمارکت‌ها سنگر درست کردند و به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند.

تظاهرکنندگان که بیشترشان دانشجو و دانش آموز بودند به درخواست سازمان‌های چپگرا و اتحادیه‌ها دست به تظاهرات زده بودند. تظاهرکنندگان پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود "صندوق بین المللی پول دوست کارفرمایان و دشمن کارگران"، "دنیای دیگر امکان پذیر است" و "دموکراسی شما، دیکتاتوری و اقتصاد شما برده داری است".

نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی روز سه شنبه رسما در یک سالن کنفرانس استانبول در چند صد متری تظاهرات معترضان آغاز شد.