گروه ورزشی: سعیدلو برای دومین بار در هفته گذشته روبه‌روی اهالی رسانه نشست.

از جلسه اول که با سردبیران رسانه‌های ورزشی بود، خبری منتشر نشد اما در نشست دوم او در حلقه خبرنگاران به سئوالات آنها پاسخ گفت. شاید یکی از حاشیه‌ای‌ترین پرسش‌های خبرنگاران به سخنان واعظی‌آشتیانی در گفت‌وگو با ایسنا برمی‌گشت که گفته بود: «اختیارات من مانند رئیس سازمان تربیت‌بدنی است.» که سعیدلو با چاشنی طنز در پاسخ گفت: «آقای واعظی‌ اشتباه کرده؛ اختیارات او بیشتر از من است.»از سوی دیگر سعیدلو که در هیات دولت به عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور در کنار  محمد علی‌آبادی معاون سابق ورزش می‌نشست در کنفرانس مطبوعاتی خود با خبرنگاران به نقد سیاست‌های علی‌آبادی در سازمان ورزش پرداخت. این شاید اولین وجه افتراق میان این دو باشد؛ جایی که علی آبادی در کمیته المپیک سایه سعیدلو در سازمان ورزش را بالای سر خود می‌بیند.

رئیس سازمان تربیت‌بدنی با اشاره به سیاست انبوه‌سازی در حوزه اماکن ورزشی در دوران علی‌آبادی آنها را زیر سئوال برد و گفت: «زیرساخت‌هایی که علی‌آبادی روی آنها تمرکز کرد، استراتژی دولت نبود. این غلط است که یک نفر بخواهد فقط بسازد. مگر ورزش، ساختاری یک جهتی دارد. ابعاد ورزش مانند ابعاد یک انسان است که هوش، علم، ابزار و ... لازم دارد. از نظر من کسی ناموفق است که در پیشرفت نامتعادل عمل می‌کند مثل ماشینی که به سه چرخ آن رسیدگی می‌کنیم و یک چرخ نامیزان، باعث می‌شود که ماشین به خوبی حرکت نکند.

ما باید همان اندازه که به تهران نگاه می‌کنیم شهرستان‌ها را هم در نظر بگیریم. یکی از برنامه‌هایی که در ورزش دچار عقب‌ماندگی بود، بحث زیرساخت‌هاست. بنابراین در دولت تصمیم گرفت سرانه‌ ورزشی را افزایش دهد. اختلاف ما بر سر عدالت است. یک روستا هم باید منتفع شود. ما اکنون 1500 میلیارد تومان پول احتیاج داریم که پروژه‌ها را به اتمام برسانیم. در طول چهار سال آتی نیز هم به فدراسیون‌ها و هم به زیرساخت‌ها رسیدگی خواهیم کرد.

ورزش ایران باید در رشته‌هایی که ظرفیت دارد در سطح جهان نمود پیدا کند. مگر ما از دنیا چه چیزی کمتر داریم. فناوری و علم نداریم یا جوان نداریم؟ ما در مدیریت و شما در انعکاس اخبار درست عمل کنیم. اگر به حاشیه بروید، نقاط ضعف ما پوشیده می‌شود. من از شما تعامل کامل، مستمر، شفاف و نقد صریح و صحیح می‌خواهم. ما انسان هستیم اگر حس کنیم که ضعف داریم جبران می‌کنیم و اگر نیت خلاف باشد، جو را ملتهب خواهیم کرد.»

هیچ‌کس حاشیه امنیت ندارد

سعیدلو با بیان اینکه تغییر به ذات چیز بدی نیست، تصریح کرد: «افراط و تفریط کار بدی است. در دولت مدیری وجود داشت که 28 سال مدیر بود. اگر دو سال دیگر با او کاری نداشتیم، بازنشسته می‌شد. ما باید بدانیم که این مدیران چه چیزی می‌خواهند به کار خود اضافه کنند. تغییر بد نیست. نباید با رودربایستی با افراد، حق مردم را ضایع کرد. ما اگر به جایی برسیم که روسا نمی‌توانند کاری انجام دهند با تصمیم جمعی و با شجاعت او را کنار می‌گذاریم. من همین جا اعلام می‌کنم که از خودم تا همه‌ همکارانم هیچ‌کس در حاشیه‌ امن و کامل نخواهد بود. بنابراین نمی‌توان گفت که مدیران در سازمان چهار سال کار خواهند کرد.

ما حقوق و ضوابط انسانی را رعایت می‌کنیم ولی در جایی که احساس کنیم تغییر لازم است، این کار را انجام خواهیم داد.» سعیدلو در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم با آرامش و نشاط زندگی کنیم با این وجود حتما نقاط تلخ نیز پیش‌رو خواهد بود، یادآور شد: «تغییر رئیس فدراسیون به این دلیل است که شاید نیاز است که شخصیت او در جامعه دچار افت نشود. در واقع این تغییر به دلیل دشمنی از جانب ما نیست.

محور سوم؛ خدمتگزاری است. ما از زمانی که مسئولیت را می‌پذیریم باید به آن تعهد داشته باشیم. حتی اگر در این جلسه حضور نمی‌یافتید، حقوق خود را دریافت می‌کردید ولی اینجا آمدید که به من تذکر دهید؛ هدف شما خدمتگزاری است. معتقدم همه‌ سازمان‌ها و فدراسیون‌ها باید در خدمت مردم باشند و نگاه ویژه‌ای به جوانان داشته باشند. محور چهارم، محور پیشرفت و تعالی است. ما ظرفیت و جوانان خوبی داریم. امکاناتی نظیر اعتبار، امکانات و مدیریت نیز باید به این ظرفیت‌ها اضافه شود. در مدت‌زمان یک ماهی که در سازمان حضور یافتیم، شاهد بودیم که چقدر موفقیت کسب شده است. از نظر من قهرمانی و پهلوانی باید مستمر باشد.»

رئیس سازمان تربیت بدنی افزود: «افرادی موفق هستند که در کنار هوشیاری، علم و دانش از مشورت دیگران هم استفاده می‌کنند. من شاهد بودم که در بازی نیمه‌نهایی بسکتبال در آسیا در 9 ثانیه‌ آخر اگر فقط یک توپ وارد حلقه‌ ایران می‌شد، ما بازنده‌ بازی بودیم و نمی‌توانستیم به فینال برویم. در مدیریت هم وضع به همین منوال است. اگر ما یک روز مرخصی برویم یعنی 70 میلیون آدم به مرخصی رفته‌اند. اگر شما کار نکنید، مردم دچار سردرگمی می‌شوند چرا که با اخبار زندگی می‌کنند و در واقع اخبار جهت زندگی آنها را تعیین می‌کند. اگر شما یک روز دو خبر بد دهید، زندگی یک جوان خراب می‌شود.»