همشهری آنلاین: «تفسیر مردان» نخستین تفسیر قرآن ویژه مردان به قلم «محمد بیستونی» از سوی مؤسسه تفسیر جوان هفته آینده منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) موسسه تفسیر جوان پس از انتشار تفاسیر تخصصی ویژه کودک، نوجوان، جوان، زنان و خانواده اقدام به انتشار تفسیر تخصصی ویژه مردان کرده است.

«محمد بیستونی» رئیس موسسه قرآنی «تفسیر جوان» با اعلام این خبر به ایکنا گفت: ما معتقدیم که قرآن برای هر گروه سنی و هر جنسی از بشر آیات خاص خود را طراحی کرده و بهتر است افراد به جای کار ترتیبی با قرآن به صورت موضوعی به آشنایی با آیات قرآن بپردازند.

وی ادامه داد: در همین راستا شش تفسیر در گروه مطالعات قرآنی تفسیر جوان که عبارتند از تفسیر کودک، نوجوان، جوان، زنان، خانواده و مردان تدوین شده است.

بیستونی با بیان این مطلب که تفاسیر ویژه کودک، نوجوان، جوان، زنان و خانواده منتشر شده‌اند، گفت: تفسیر مردان آخرین کار از این گروه تفسیر است که در هفته آینده در دو جلد منتشر می‌شود، این مجموعه تفسیر آیاتی است از قرآن کریم که اختصاص به مردان دارد.

وی در توضیح مطلب فوق افزود: درقرآن کریم آیاتی وجود دارند که وظایف و تعهدات مردان را نسبت به خود، همسران، فرزندان، وظایف اجتماعی، رفتاری که باید داشته باشد، بحث‌های مدیریتی، اقتصادی و... بیان می‌کنند، اما به دلیل اینکه این آیات لابه‌‌لای مجموعه آیات قرآن است، مخاطبان کمتر به این آیات توجه دارند، به همین دلیل و برای برجسته‌ کردن آن‌ها تفسیر ویژه مردان تدوین شده است.

بیستونی تصریح کرد: قرآن بهترین کتاب مهارت‌های زندگی است به همین دلیل هر گروه سنی از مخاطب شایسته‌ است که با شناخت آیات مربوط به خود، بتواند دستورالعمل‌های قرآن را در زندگی به کار برد تا موفق باشد.

وی افزود: تفسیر مردان در دو جلد، حدود 500 آیه از قرآن کریم را پوشش داده و در قطع وزیری، با شمارگان 3000 نسخه هفته آینده منتشر می‌شود.

یادآوری می‌شود، موسسه قرآنی تفسیر جوان، کارگاه‌های آموزشی برای این تفسیر قرآن نیز برگزار می‌کند که علاقه‌مندان می‌توانند به موسسه تفسیر جوان به نشانی پاسداران، بین گلستان هشتم و نهم شماره 451 طبقه اول مراجعه و در کارگاه‌های آموزشی رایگان این موسسه شرکت کنند.