مهدی محمدی: امروزه مشکل بیکاری در کشور به یک موضوع مهم و اساسی تبدیل شده و همواره گلایه‌هایی در این باره مطرح بوده است.

  این موضوع حتی در مناطق اقتصادی کشور هم به‌عنوان یک معضل مطرح است و مسئولان این مناطق هم مشکلاتی را بیان می‌کنند. در همین باره نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس گفت: متأسفانه بحث اشتغال در کشور رها شده و متولی خاصی ندارد.

عسگر جلالیان اظهار داشت: در حال حاضر ما برای حل معضل بیکاری در استان خود به هر مجموعه‌ای که مراجعه و مکاتبه می‌کنیم، متولی خاصی ندارد که پاسخگو باشد. وی تاکید کرد: نهادهای متولی موضوع کار از مسئولیت خود شانه خالی می‌کنند و بر همین اساس شاهد افزایش مشکلات در ارتباط با بیکاری هستیم.

جلالیان ادامه داد: وزارت کار می‌گوید که متولی اشتغال نیستم و متأسفانه بحث‌های اشتغال را دنبال نمی‌کند. جلالیان با بیان اینکه وقتی بیکاری باشد انواع بزه و ناامنی اجتماعی را به‌دنبال خواهد داشت، گفت: الان در حوزه انتخابیه پارس‌جنوبی، پارس شمالی و پالایشگاه بزرگ گاز فجر جم و به عبارتی در نزدیک به نیمی از حوزه انتخابیه، شغل و کار وجود دارد، اما یکی از معضلات موجود در آنجا بیکاری است.

وی ادامه داد: عسلویه‌ای که گوش فلک را کر کرده در آنجا معضل اشتغال وجود دارد. لذا از مسئولان می‌خواهم راهکاری اندیشیده شود تا از این وضعیت خارج شویم

همشهری استانها