خبرگزاری آلمان از استکهلم گزارش داد، گروه ولوو که شامل بخش خودروسازی تحت مالکیت فورد نمیشود، در همین دوره تجاری در سال گذشته میلادی از درآمد 2.8 میلیارد کرونی خبر داده بود.[آشنایی با سوئد]
فروش خالص این شرکت در سه ماهه سوم 2009 میلادی با 31 درصد کاهش به 48.5 میلیارد کرون رسید که منجر به زیان خالص 2.9 میلیارد کرونی برای این سهماهه شد.
با این حال، لایف یوهانسون (Leif Johansson)، رییس اجرایی ولوو گفت: "کاهش تقاضا به پایان رسیده است."
وی گفت در اروپا - به جز روسیه و اسپانیا - تقاضا "همچنان ثبات دارد"، در همین حال رشد اقتصادی در آسیا به افزایش تقاضا برای محصولات این گروه کمک کرده است.
چشمانداز این گروه همچنان حاکی از آن است که "کل بازار وسایل نقلیه سنگین اروپا در سال 2009 در مقایسه با سال 2008 به نیم برسد و بازار این وسایل نقلیه در آمریکا شمالی هم با کاهش 30 تا 40 درصدی مواجه شود."
ولوو در نظر دارد به تدابیر خود برای صرفهجویی ادامه دهد.
سفارشهای پیشخرید در سهماهه سوم برای این وسایل نقلیه سنگین بالغ بر 31 هزار و 998 دستگاه است.
تحویل این وسایل نقلیه با کاهش 51 درصدی به نسبت سال پیش مواجه شده و به 27 هزار و 616 واحد رسیده است، اما این کاهش نسبت به سه ماهه دوم 2009 هفت درصد بوده است.
بخش تولید اتوبوس این شرکت 3990 دستگاه فروش داشته که چهار درصد در نسبت سال به سال افزایش یافته و در همین حال سفارش پیشخرید هم 10 درصد رشد داشته است.
گروه ولوو کامیون و وسایل نقلیه سنگین، اتوبوس و ماشینآلات ساختمانسازی میفروشد و شامل بخشهای Volvo Aero و Volvo Penta است.
در پایان سپتامبر، گروه ولوو حدود 92 هزار کارمند در سراسر جهان داشت که این رقم در پایان سال 2008 میلادی 101 هزار و 381 نفر بود.