همشهری آنلاین: سفیر سوئد در تهران در پی تعرض تروریستی عناصر گروهک‌های ضد انقلاب به سفارت ایران در استکهلم در روز جمعه 5 تیر، بلافاصله از سوی مدیر کل کشورهای شمال و شرق اروپا به وزارت خارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران در این مورد به وی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه در این زمینه اعلام کرد که سفیر سوئد در تهران پس ازاحضار به وزارت امورخارجه با اظهار تاسف عمیق از وقوع این رخداد زشت اعلام کرد مراتب را فورا به وزارت خارجه کشورش منعکس و نتیجه را گزارش خواهد کرد.

سفیرسوئد، ساعتی بعد ضمن تماس با مدیرکل کشورهای شمال وشرق اروپای دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تلفنی مراتب را به اطلاع وزیر و قائم مقام وزیر خارجه کشورش رسانده و ماموریت دارد تاسف شدید دولت و قائم مقام وزیر خارجه سوئد را به مسئولانی ایرانی ابلاغ نماید.

همچنین قائم مقام وزیر خارجه سوئد نیز در تماس تلفنی با سفیر کشورمان در استکهلم به وی اطمینان داده است چنین حادثه‌‌ای در آینده رخ ندهد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از پلیس استکهلم گزارش داد که یک کارمند سفارت ایران در این شهر در پی حمله و ورود عده‌‌ای به ساختمان سفارت صدمه دیده است.

بنابراین گزارش، اولف هاگلند یک مقام پلیس سوئد نیز دراین خصوص اظهار داشت که تظاهرات بسیار آرامی در مقابل سفارت برگزار شده بود اما بعد از مدتی تعداد نامشخصی از افراد از حصارهای اطراف سفارت بالا رفته و به یکی از کارکنان سفارت حمله کردند.

کد خبر 84334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز