تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۹

همشهری آنلاین: کتابفروشی آنلاین Amazon.com از افزایش 69 درصدی سود خود در سه‌ماهه سوم سال 2009خبر داد.

خبرگزاری آلمان از سیاتل گزارش داد، این سود همزمان با افزایش فروش همه اقلام عرضه شده در این شرکت و همچنین اقبال بی‌سابقه مشتریانش به کتابخوان الکترونیکی موسوم به کیندل، رشد داشته است.

این پیشگام خرده فروشی از طریق وب که در سیاتل مستقر است، اعلام کرد 199 میلیون دلار در سه‌ماهه سوم سود کرده که این رقم در همین دوره در سال گذشته میلادی 118 میلیون دلار بود. درآمد این شرکت هم با 28 درصد افزایش به 5.45 میلیارد دلار رسیده است.

جف بزوس (Jeff Bezos)، بنیانگذار و رییس اجرایی آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرد:

"کیندل به پرفروش‌ترین کالا هم از نظر تعداد و هم از نظر دلاری تبدیل شده است، البته نه فقط در مغازه الکترونیکی ما، بلکه در بین همه مقولات و محصولات موجود بر روی Amazon.com."[نسخه جهانی Kindle آمازون در راه است]

 آمازون برای سه ماهه چهارم که شامل فصل کلیدی تعطیلات هم هست، پیش‌بینی درآمد 8 تا 9 میلیارد دلاری را کرده است که تحلیلگران آن را 8.13 میلیارد دلار پیش‌بینی می‌کنند.

این شرکت اعلام کرد فروش در آمریکای شمالی 23 درصد نسبت به سه‌ماهه مشابه سال گذشته افزایش یافته و به 2.84 میلیارد دلار رسیده است. فروش بین‌المللی هم 2.61 میلیارد دلار بود که افزایش 23 درصدی نسبت به سال 2008 نشان می‌دهد.

فروش کتاب، فیلم و دیگر اقلام رسانه‌ای با 17 درصد افزایش به 2.93 میلیارد دلار رسیده است، در همین حال فروش اقلام الکترونیکی هم با جهش 44 درصدی به 2.36 میلیارد دلار رسید.