گروه ورزشی: پرسپولیس در مصاف با سایپا پس از چند هفته ناکامی با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید.

گل‌های دقیقه 12 مجتبی زارعی و دقیقه 32 وسلی برازیلیا، کرانچار را از بحران نتیجه‌گیری خارج ساخت. این احتمال وجود داشت که در صورت عدم نتیجه‌گیری در این بازی، کرانچار از مربیگری پرسپولیس کنار گذاشته شود.

 افشین قطبی و دستیارش بیوتر، از تماشاگران ویژه این بازی بودند.  جدا از مربیان تیم ملی، غلام پیروانی و محمدحسین ضیایی نیز از دیگر تماشاگران  این دیدار بودند. بعد از کسب دو تساوی پی در پی پرسپولیس مقابل فولاد و ملوان، کرانچار با تغییر و دست بردن در ترکیب تیمش و استفاده از نفراتی مانند وسلی، تیاگو و زارعی از ابتدای بازی توانست به وضعیت تیم خود سر و سامان بدهد و پس از 2 تساوی بحث‌برانگیز، امیدهای زیادی را برای هواداران تیمش به وجود بیاورد.

احتمال حضور کریمی و نیکبخت

حبیب کاشانی گفت: «امیدوارم هرچه سریع‌تر اعضای هیات‌مدیره و پس از آن تکلیف مدیرعامل مشخص شود. اگر هیات‌مدیره جدید بنده را به عنوان مدیرعامل انتخاب کردند و منع قانونی نداشتم در خدمت این تیم هستم در غیر این‌صورت پست مدیریت تیم را تقدیم می‌کنم.» وی درباره احتمال حضور علی کریمی و نیکبخت در پرسپولیس از نیم‌فصل گفت: «طبق قانون سازمان لیگ اگر ما یک بازیکن را از فهرست خارج کنیم می‌توانیم بازیکنی را به فهرست اضافه کنیم. پس از اعلام حسین هدایتی مالک باشگاه استیل‌آذین مبنی بر دادن علی کریمی به پرسپولیس، نامه‌ای را برای بررسی شرایط این انتقال به باشگاه استیل‌آذین فرستادم و امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که بتوانیم کریمی را در نیم‌فصل به پرسپولیس بیاوریم و حتی این مسئله می‌تواند درباره‌ نیکبخت‌واحدی هم صدق کند.»

وی درباره‌ ابهاماتی که پیرامون قرارداد دو بازیکن برزیلی پرسپولیس مطرح شده است، گفت: «طبق قرارداد موجودی که برای این دو بازیکن در باشگاه وجود دارد، مبلغ 800 هزار دلار برای هرکدام از آنها به مدت دو سال مکتوب شده است که جمعا باشگاه پرسپولیس برای دو فصل یک میلیون و 600 هزار دلار برای این دو بازیکن برزیلی هزینه می‌کند. به هر حال زمان بسته شدن تیم نبودم و نمی‌دانم چه مسائلی وجود داشته است اما این قرارداد مکتوب بوده و باشگاه به این مقدار متعهد شده است.»  کاشانی با تکذیب این مسئله که بازی با سایپا آخرین فرصت کرانچار بوده است، گفت: «این مسئله را رسانه‌ها مطرح کرده‌اند چراکه اگر پرسپولیس به سایپا می‌باخت هم کرانچار برکنار نمی‌شد.

این آخرین فرصت او نبود. ما برنامه‌ای داریم و سعی می‌کنیم طبق آن عمل کنیم و بحث این بازی یا آن بازی نیست. هفته آینده کنفرانس مطبوعاتی با حضور من و کرانچار تشکیل می‌شود تا به مسائل مختلف پاسخ دهیم.» کاشانی گفت: «روزهای خوبی را برای پرسپولیس پیش‌بینی و این برد را به هواداران این تیم تقدیم می‌کنم. بازی خوبی بود. بازیکنان عملکرد خوبی داشتند و خوشحالم که 20 امتیازی شدیم و امیدوارم هرچه زودتر به صدر جدول برسیم.»

مایلی‌کهن: این بهترین بازی پرسپولیس بود

محمد مایلی‌کهن بعد از شکست 2 بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: «در این مسابقه بدشانس بودیم. پرسپولیس در این دیدار بسیار متفاوت بود و شاهد بهترین عملکرد این تیم بودیم. پرسپولیس از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کرد.»  وی عنوان کرد: «گل اول روی یک ضربه استثنایی و برخلاف جریان بازی به ثمر رسید، اما ما خوب بازی کردیم و با تعویض‌ها و ورود مهاجمان بیشتر به داخل زمین روند تیم بهتر شد. موقعیت‌های ما کمتر از پرسپولیس نبود و بر بازی مسلط بودیم.»  سرمربی سایپا تاکید کرد:‌ «شیث رضایی بهترین بازیکن زمین بود و موقعیت‌های زیادی را از بازیکنان ما گرفت.»

وی در مورد شعار هواداران علیه میرزاپور گفت: «چیزی نشنیدم، شاید گوش‌های من ضعیف شده است. هواداران به ما لطف دارند و سابقه من را در ورزش می‌دانند.»  این مربی در مورد حضور قطبی در ورزشگاه آزادی گفت: «قطبی را ندیدم و از حضور او در ورزشگاه ناراحت نشدم چون شب قبل از مسابقه با او ملاقات کرده بودم.» مایلی‌کهن در مورد داوری گفت: «مظفری‌زاده خوب قضاوت کرد، اما یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه اتفاق افتاد که داور این صحنه را ندید. امیدوارم لیگ با انجام بازی‌های بهتر گرم شود و هواداران بیشتری در ورزشگاه حاضر شوند.»

کرانچار: هیچکس به من هشدار نداده بود

زلاتکو کرانچار بعد از برتری 2 بر صفر مقابل سایپا اظهار داشت: «بازی خوبی انجام دادیم و روند رو به جلوی خود را ادامه می‌دهیم. می‌دانیم هر 5 روز یک بار باید بازی کنیم، نفرات خوبی دارم به همین دلیل سعی می‌کنم تقسیم قوا داشته باشم و هر کسی که آماده‌تر است، داخل زمین برود.»  وی ادامه داد:‌ «دیدید که میثاق معمارزاده مصدوم شد و ما علیرضا حقیقی آماده را داخل زمین فرستادیم. ترکیب امروز بسیار موفق بود و به 2 گل رسیدیم. فرصت‌های زیادی را هم از دست دادیم اما از نظر تاکتیکی بازیکنان بسیار خوب عمل کردند.»کرانچار افزود:‌ «راه نفوذ بازیکنان سایپا را به خوبی بسته بودیم و اجازه خودنمایی به آنها ندادیم. اگر در دیدار‌های باقی‌مانده نیز به همین ترتیب بازی کنیم به صدر جدول خواهیم رسید.» 

کرانچار درباره اینکه برای پیروزی در دیدار مقابل سایپا به وی هشدار داده شده بود، گفت: «در این بازی به هیچ‌وجه احساس فشار نکردم. از سوی مسئولان باشگاه هیچ هشداری به من داده نشده بود و دیدار مقابل سایپا آخرین فرصت برای حضور من روی نیمکت پرسپولیس نبود.» سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: «این فشار بیشتر به علت ناراحتی هواداران، از سوی رسانه‌ها و افکار عمومی بود. این ناکامی‌ها بیشتر تقصیر داوران است و در دیدارهای اخیر به علت اشتباه‌های داوری امتیازهای زیادی را از دست دادیم. امیدوارم با نتایج ما، خوب هواداران به ورزشگاه بیایند.»

نیکبخت: برای بازگشت به پرسپولیس با کاشانی صحبت کردم

علیرضا نیکبخت‌واحدی در خصوص بازگشت به پرسپولیس اظهار داشت: «در 3 روز گذشته برای حضورم در پرسپولیس در نیم‌فصل با کاشانی صحبت‌هایی داشتم تا به آرزویم برسم و دوباره پیراهن پرسپولیس را بر تن کنم. با توجه به اینکه با تراکتورسازی قرارداد ندارم و محرومیتم نیم فصل به پایان می‌رسد، مشکلی برای پرسپولیسی شدن ندارم.» وی افزود:‌ «واقعا از کاشانی سپاسگزارم چون انگیزه تازه‌ای به من داد. به همین دلیل تا نیم فصل تمرینات ویژ‌ه‌ای انجام خواهم داد تا اگر خدا بخواهد و کارت بازی‌ام صادر شود، برای پرسپولیس به میدان بروم.»

نیکبخت‌واحدی گفت: «اگر به پرسپولیس بیایم جای هیچکس را نمی‌گیرم و سعی می‌کنم با تجربه‌ای که دارم فقط به این تیم کمک کنم.» وی درباره بازی گذشته پرسپولیس مقابل سایپا گفت: ‌«در دو نیمه پرسپولیس حرفه‌ای عمل کرد و سایپا موقعیت چندانی نداشت. پرسپولیس از ابتدای فصل بهتر شده است چون بازیکنان همدیگر را شناخته‌اند و این مسئله می‌تواند برای صعود به صدر جدول بسیار مهم باشد.»