سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۶
۰ نفر

گروه ورزشی: کرانچار: در همین دو بازی هم می‌توانستیم به صدر جدول برسیم

موضوع فهرست فروش بازیکنان ذخیره و جوان تیم  پرسپولیس در چند روز گذشته از مهم‌ترین اخبار این باشگاه پرطرفدار است اما مسئولان باشگاه پرسپولیس این مسئله را کاملا تکذیب کرده و اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی قصد فروش هیچ بازیکنی را ندارند.  حبیب کاشانی در جلسه‌ای با بازیکنان خطاب به آنها اعلام کرد هر بازیکنی که خواهان رضایت‌نامه و جدایی از تیم پرسپولیس است، می‌تواند با او ملاقات کند تا وی با بررسی مسائل، تصمیم نهایی را در مورد آن بازیکن اتخاذ کند.

 پشیمانی بازیکنان جدایی‌طلب

روز گذشته چند بازیکن که در دیدارهای قبلی پرسپولیس از ترکیب اصلی خارج شده بودند در پایان تمرین با حبیب کاشانی مذاکره کردند؛ بازیکنانی که از نبود نامشان در ترکیب اصلی و عملکرد کرانچار به شدت ناراضی بودند. آنها با کاشانی ملاقات کرده و از این موضوع گلایه داشته اما با پاسخ‌های سرپرست باشگاه پرسپولیس از جدایی از این باشگاه منصرف شدند.

کرانچار: تمرین پرسپولیس شلوغ است

زلاتکو کرانچار که به دلیل کسب نتایج نه چندان قابل‌قبول در پرسپولیس با انتقادهای زیادی مواجه شده است در اظهارنظری در رابطه با مسائل اخیر پرسپولیس می‌گوید: «تمرینات پرسپولیس واقعا شلوغ است، بازیکنان زیادی در هر جلسه تمرینی‌مان حضور دارند به همین دلیل نمی‌توانم افکار تاکتیکی‌ام را به خوبی در تمرین پیاده کنم.»  وی در ادامه می‌افزاید: «وقتی بازیکنانی را جدا می‌کنیم یا تمرینات خاصی را برای آنها در نظر می‌گیریم بدین معنا نیست که آن بازیکنان ذخیره هستند.

شاید حتی در بازی‌های آینده هم از آنها استفاده کنیم.»کرانچار در خصوص انتقادهای وارده به او به خاطر کسب نتایج ضعیف تیم گفت: «برخی مشکلات فنی در تیم را قبول دارم اما باید بپذیریم که ترکیب تیم نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشته و برای هماهنگی بازیکنان زمان بیشتری نیاز داریم. از سوی دیگر من در صحبتی که با کاشانی داشتم به ایشان گفتم مشکلات تیم را قبول دارم اما اگر داوران در همین دو بازی که کاشانی مسئولیت باشگاه پرسپولیس را بر عهده گرفته، پنالتی درست ما را می‌گرفتند شاید الان در صدر جدول بودیم و شرایط به گونه‌ دیگری برای ما تغییر می‌کرد.»

خاکپور در کادر فنی

نتایج ضعیف کرانچار در چند بازی اخیر پرسپولیس باعث شده تا در روزهای اخیر شایعه برکناری سرمربی کروات پرسپولیس شنیده شود. حتی در این رابطه گفته شد که سایپا آخرین فرصت کرانچار است اما روز گذشته مسئولان باشگاه پرسپولیس تذکر به کرانچار و تعیین مهلت برای این سرمربی را تکذیب و اعلام کردند که دیدار با سایپا، آخرین فرصت کرانچار نیست مگر اینکه شکست در این دیدار با نتیجه‌ای عجیب، این معادلات را به هم بزند.

کاشانی: در برخورد با بازیکنان تبعیض قائل نشو

سرپرست جدید پرسپولیس از زمان حضور در این باشگاه تلاش زیادی کرده تا بتواند نتایج تیمش را مطلوب‌تر کند. اما با وجود تلاش‌ فراوان کاشانی هنوز خواسته‌های وی در تیم پرسپولیس اجرایی نشده است. کاشانی اخیرا در آخرین مذاکره‌ای که با کرانچار داشته از نحوه برخورد متفاوت کرانچار با بازیکنان  انتقاد کرده است و به وی گفته برخورد او با بازیکنان نباید به گونه‌ای باشد که آنها این تصور را در مورد سرمربی خودشان داشته باشند که در فهرست سیاه قرار دارند. به غیر از این مسائل، حبیب کاشانی از جو حاکم بر تیم پرسپولیس نیز چندان راضی نیست و گفته بود سالی که پرسپولیس قهرمان شد همه بازیکنان ارتباط خوبی با یکدیگر داشتند اما چنین جوی در شرایط فعلی در پرسپولیس وجود ندارد.

خاکپور: با من صحبتی نشده

روز گذشته در پی نتایج ضعیف پرسپولیس خبر رسید که کاشانی درصدد استفاده از محمد خاکپور در این تیم است.  محمد خاکپور اما در گفت‌وگویی با همشهری در این رابطه می‌گوید: «تاکنون حبیب کاشانی هیچ صحبتی با من در رابطه با پرسپولیس نداشته است.

از سوی دیگر به دلیل شرایط پرسپولیس و لزوم آرامش بیشتر ترجیح می‌دهم در این رابطه کمتر صحبت کنم.» وی ادامه می‌دهد: «مشکل اصلی پرسپولیس به نحوه استخدام کرانچار بازمی‌گردد؛ سرمربی‌ای که در فاصله چند روز تا آغاز لیگ جذب  و  پس از آن بازیکنانی در اختیار وی قرار داده می‌شود؛ بازیکنانی که با سلیقه سرمربی جذب نشده‌اند. آن وقت  از وی انتظار نتیجه هم دارند، به نظر من بهتر است دنبال مقصر نگردیم.»  خاکپور در انتقاد از نحوه مربیگری کرانچار می‌گوید: «در تیم پرسپولیس فعلی تاکتیک خاصی در بازی‌های خانگی و خارج از خانه دیده نمی‌شود. در ضمن تیم از لحاظ بدنی و روحی – روانی با مشکلات بسیاری مواجه است که به نظر من این بزرگ‌ترین مشکل پرسپولیس است.»

بازیکن اسبق تیم ملی تصریح می‌کند: «در بازی‌های خانگی وقتی حریفان پرسپولیس عقب‌نشینی کرده و به ضدحمله امیدوارند  برنامه خاصی برای بازکردن دروازه آنها وجود ندارد چون در واقع تاکتیکی برای بیرون کشیدن حریفان توسط کرانچار از هجده قدم خودشان در نظر گرفته نشده است در دیدارهای خارج از خانه نیز پرسپولیس تنها با یک مهاجم حمله می‌کند.»خاکپور در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس آن را می‌پذیرد، گفت: «فعلا که پیشنهادی نشده، من هم ترجیح می‌دهم صحبتی نکنم.»

احتمال حضور خاکپور در تیم‌های پایه بحث حضور محمد خاکپور روز گذشته در باشگاه پرسپولیس نیز مطرح شد اما یکی از مسئولان این باشگاه در رابطه با احتمال حضور خاکپور در باشگاه پرسپولیس گفت: «کاشانی قصد استفاده از محمد خاکپور را در کادر فنی پرسپولیس ندارد اما صحبت‌هایی مبنی بر اینکه از خاکپور در تیم‌های پایه پرسپولیس استفاده شود وجود دارد؛ قطعا در چند روز آینده در خصوص او تصمیم‌گیری خواهد شد.»

پرسپولیس با مشکل کسر امتیاز مواجه نیست

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس، گفت: «در مقطع کنونی در رابطه با پرونده بازیکنان پانامایی با مشکل کسر امتیاز مواجه نیستیم و در صورت الزام باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ مورد نظر این دو بازیکن، حق تجدید نظر خواهی برای ما محفوظ است.» مصطفی شکری، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در خصوص پرونده بازیکنان پانامایی با اشاره به اینکه زمان انعقاد این دو قرارداد به فصل 84-83 بر می‌گردد، افزود: «سیر جریان پرونده به نحوی بوده که تا به امروز  ادامه یافته است. این دو بازیکن طی قراردادی جذب باشگاه می‌شوند و پس از مدتی کوتاه، به بهانه عدم پرداخت حقوق، ایران را ترک می‌کنند.

درباره این پرونده، آخرین اعلام فیفا به باشگاه پرسپولیس، اعلام ادعای آقای کارلوس مولتون به مبلغ 38 هزار دلار و اعلام ادعای آقای خوزه ماریو به مبلغ 28 هزار دلار بوده است و از ما خواسته بودند نظرمان را نسبت به ادعای این دو بازیکن اعلام کنیم.»  وی درباره احتمال کسر امتیاز از باشگاه پرسپولیس به دلیل شکایت بازیکنان پانامایی، گفت:« بررسی‌های فنی ما در خصوص این پرونده در حال انجام است و مسلما به دنبال این هستیم که منافع باشگاه نادیده گرفته نشود. آنچه مسلم است در این مقطع، باشگاه پرسپولیس با مشکل کسر امتیاز مواجه نیست و در صورت الزام باشگاه به پرداخت مبلغ مورد نظر، حق تجدید نظر خواهی نیز برای ما محفوظ است.»

 مکاتبه با وینگادا

معاون حقوقی باشگاه همچنین از مکاتبه با نلو وینگادا، سرمربی سابق این تیم در خصوص شکایتش به فیفا خبر داد و به ایسنا گفت:«وینگادا در نامه‌ای که روز  یکشنبه در پاسخ به مکاتبه ما به باشگاه ارسال داشته، از پیگیری باشگاه پرسپولیس استقبال و اعلام کرده است  باوجود مکاتبات بسیاری که داشته، اولین بار است که پاسخی از سوی باشگاه دریافت می‌کند.» شکری افزود: «وینگادا مدعی است از مجموع 3 قسط مطالبات خود، تنها یک قسط را دریافت کرده است و پس از آن موفق به دریافت مابقی مطالباتش نشده است. در مورد ادعاهای آقای وینگادا هم بررسی‌ها در حال انجام است تا متناسب با صحت و سقم این ادعا، اقدامات لازم انجام شود.»

شکایت مجدد شرکت آلفا

وی در مورد به جریان افتادن مجدد شکایت شرکت آلفا از پرسپولیس، توضیح داد:«در دوره گذشته مدیریت کاشانی، پیگیری این پرونده به آنجا ختم شد که دعوی یک میلیون دلاری آنها در مرجع رسیدگی در لوزان سوئیس پذیرفته نشد و موضوع در قالب حکمیت، به نتیجه مورد نظر باشگاه ختم شد. موضوع به این صورت پیش رفت که باشگاه پرسپولیس با کسب درآمدی بالغ بر 005 هزار دلار، دو بازی در کانادا و یا یک بازی در کانادا و یک بازی در آمریکا انجام دهد.

با این حال، متاسفانه این موضوع بنا به دلایلی در دوره‌های بعدی  تحقق نیافت و در حال حاضر ما با شکایت مجدد شرکت آلفا در دیوان عالی ورزش (SAC) مواجه هستیم. در مرحله اول، داوری (مرجعی) از رژیم اشغالگرقدس را برای ما در نظر گرفته بودند که با اعتراض ما بهSAC، خوشبختانه این مرجع، تغییر کرده و ما منتظر معرفی داور جدید برای پیگیری موضوع هستیم.»

کد خبر 93255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز