همشهری آنلاین: 250 مدرسه کاشان به علت شیوع آنفلوآنزای نوع A به مدت یک هفته تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری مهر مدیر کل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، از تعطیلی تمامی مدارس کاشان به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای A خبر داد.

دکتر نورالدین سلطانیان پنج‌‌شنبه هفتم آبان در حاشیه کارگاه ایدز و رسانه در اصفهان در حال برگزاری است، ضمن اعلام این خبر گفت : کاشان دارای 250 مدرسه است که به دلیل اینکه دانش آموزان 50 مدرسه درگیر بیماری آنفلوانزای A شده اند ، تمامی مدارس این شهر به مدت یک هفته تعطیل شد.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: تعطیلی مدارس کاشان با هماهنگی فرماندار کاشان صورت گرفته است.

 همچنین به گزارش شبکه خبر به نقل از واحد مرکزی خبر، سعید بهکام، مسئول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش کاشان گفت: این واحدهای آموزشی شامل 150 مدرسه ابتدایی و پیش دبستانی و بقیه، مدارس راهنمایی است.

وی گفت: در مجموع حدود30 هزار دانش آموز دختر و پسر در این مدارس به تحصیل اشتغال دارند.

بهکام تصریح کرد: تعطیلی این مدارس بر اساس تصمیم و مصوبه شورای سلامت و با تائید معاون استاندار و فرماندار کاشان و رئیس شورای آموزش و پرورش این شهرستان انجام می شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان شمار قربانیان بیماری آنفلوآنزای نوع A در این منطقه را یک نفر و شمار مبتلایان را 10 نفر اعلام کرد.

بهکام افزود: تاکنون 84 نفر مشکوک به آنفلوانزا نیز در این منطقه شناسایی شده اند.

چهارشنبه 6 آبان رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از ابتلای 444 مورد جدید به بیماری آنفلوانزای نوع A و مرگ 6 بیمار جدید طی هفته گذشته در اثر این بیماری در کشور خبر داده است.

بر اساس اعلام دکتر محمد مهدی گویا تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به 1638 نفر رسیده است.

در حال حاضر تعداد 449 هزار نفر در جهان به بیماری آنفلوانزای نوع A مبتلا شده و تعداد 5000 نفر نیز بر اثر این بیماری جان‌ باخته‌اند.

برچسب‌ها