تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۸

گروه شهری: فعالیت‌های عمرانی تونل توحید پس از 29 ماه بالاخره پایان یافت و در حال حاضر تاسیسات تونل توحید در 3 شیفت کاری در حال نصب و راه‌اندازی است.

اجرای نیم‌تونل‌های شمالی و جنوبی و آجرچینی‌ نمای پیشانی، براساس برنامه زمانبدی به‌عنوان یکی از آخرین مراحل کارانجام شده است و حمل مستقیم خاک از سر دهانه شمالی (رمپ شمال) به محل دپوی مجاز نیز به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تونل توحید، بخش عمده‌ای از تاسیسات کنترل تونل توحید برای ایجاد شرایطی استاندارد در فضای د اخلی تونل در حال نصب و راه‌اندازی است. بیش از نیمی از جت فن‌های تونل توحید در حال حاضر نصب و آماده فعالیت است. قرار بود که 70 دستگاه جت فن در تونل توحید نصب شود که در حال حاضر در حدود 36 جت فن در آن نصب شده است.

براساس گزارش روزانه ارائه شده در پایگاه اطلاع رسانی تونل توحید، ترانسفورماتورهای تونل خریداری شده و 660 عدد از پروژکتورهای 400 وات نصب شده‌اند. 6 دستگاه جت فن دیگر برای استقرار در سقف تونل آماده شده و 7 دستگاه axial fan (فن محوری) به علاوه تابلوهای کنترلی، دمپرها، دیفیوزرها و silencerهای مربوطه (تجهیزات مربوط به فرونشاندن صدای فن‌ها) به ایران رسیده است. 5 دستگاه از فن‌های محوری باقیمانده به همراه متعلقات مربوطه نیز هم‌اکنون در گمرک قرار دارد.

آسفالت رنگی در تونل توحید

براساس برنامه‌های اعلام شده بعد از نصب و راه‌اندازی تاسیسات تونل و در آخرین مرحله آسفالت کف تونل اجرا خواهد شد.آسفالت تونل توحید احتمالا رنگی خواهد بود. به گزارش پایگاه تونل توحید هم‌اکنون پیشنهادی مبنی بر استفاده از آسفالت رنگی در تونل مطرح شده، اما از آنجایی که چنین طرحی در وسعت بالا تاکنون در هیچ معبر مشابهی انجام نشده، قرار بر این است که منطقه‌ای به‌عنوان پایلوت انتخاب و عملیات تسطیح به وسیله آسفالت رنگی در آنجا انجام شود.

درصورت رضایتبخش بودن نتایج به‌دست آمده، امکان اجرای آسفالت رنگی در تونل توحید وجود خواهد داشت. تمامی مسیر تونل توحید ظرف 14روز آسفالت خواهد شد و پس از این زمان خودروها می‌توانند از میان تونل عبور کنند.