آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی تاکید کرد: اگر اقتصاد مملکت آسیب ببیند دین نیز آسیب می‌بیند.

آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی کشور که مرکز خبر حوزه خبر آن را منتشر کرد، ادامه داد: فرهنگ مردم را اعتقاد آنان می‌سازد و نگهبان اعتقاد مردم، اقتصاد است. توقع نداشته باشید که همه مثل سلمان و اباذر و کسانی که در شعب ابی‌طالب بودند، باشند.

او با بیان اینکه کسانی که از سلطنت شکم بیرون نیامده‌اند هرگز نمی‌توانند با استکبار مبارزه کنند، ادامه داد: به برکت رهبری امام‌(ره) و خون‌های پاک شهدا، اعتقاد جای اقتصاد را در میان مردم گرفت اما اگر خدای نکرده مردم فشار اقتصادی ببینند، در دینداری آنان مشکل ایجاد می‌شود.

آیت‌الله جوادی‌آملی تاکید کرد: با آرزو و آرمان و توقع نمی‌شود کشور را اداره کرد، اگر می‌خواهیم کشور را اداره کنیم باید دید در چه فضا و فازی زندگی می‌کنیم، کسی که زمان و زمینش را نشناسد، مدیر نیست.

او با بیان اینکه با فقر نمی‌شود کشور را اداره کرد، گفت: اگر کسی سنگی به بدنش زدند دردی احساس نکرد معلوم است که یا خواب است یا حسی نسبت به درد ندارد، حال اگر چند کارگر را اخراج کردند، ما نیز باید این درد را حس کنیم.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه این کپر‌نشینان و کارگران پاره ‌تن ما هستند، اظهار داشت: بعضی از کارگران که حقوقی کمتر از 300 هزار تومان داشته‌اند اخراج شده‌اند و اینها که توان پرداخت اقساط وام‌های دریافتی را ندارند، چگونه می‌توانند، مالیات بدهند؟

او ادامه داد: سرمایه عظیمی به نام نفت در داخل کشور است، اگر روزی به جایی برسیم که نفت بفروشیم و کشور را اداره کنیم، ورشکست می‌شویم.آیت‌الله جوادی‌آملی ادامه داد: در این صورت نسل بعد همه نفرین‌ها را متوجه ما می‌کند که چرا شما سرمایه را فروختید، مگر آدم عاقل نفت می‌فروشد تا کشور را اداره کند؟

او با بیان اینکه یک کشور اسلامی تفکر اقتصادی‌اش هم اسلامی خواهد بود، گفت: براساس روایتی از امام علی(ع) ملتی که خاک و آب به اندازه کافی دارد اگر بخواهد مواد‌غذایی وارد کند خدا او را از رحمت دور کرده است.

آیت‌الله جوادی‌آملی تاکید کرد: آدم عاقلی که سرمایه‌ای مثل خاک و آب دارد اگر از کشور دیگر مواد‌غذایی وارد کند، معلوم می‌شود بی‌عرضه است.او با بیان اینکه به اندازه کافی آب و خاک داریم اما مدیریت می‌خواهد، گفت: جهنم فقط برای آدم شرابخوار نیست برای آدم بی‌عرضه هم هست.

آیت‌الله جوادی‌آملی خطاب به رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بروید واردات و صادرات را در گمرک‌‌ها مقایسه کنید، شناسنامه ما در گمرک است. اینکه ما از صادرات خبر می‌دهیم اما از واردات هیچ نمی‌گوییم، کار درستی نیست.