گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: رسانه‌ها در زمینه‌ اجرای قانون مجازات «حد» نباید به‌گونه‌ای برخورد کنند که گویی بیان احکام الهی موجب وهن است و چنین اظهاراتی تعجب‌آور تلقی شود

چراکه تاکیدی که در این زمینه صورت گرفته، این است که وقتی حدود اسلامی اجرا نشود، مجازات‌ها بازدارندگی نخواهد داشت و ازاین‌رو اجرای حدود الهی ضرورت دارد و با جدیت دنبال می‌شود.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با اشاره به اظهارات رئیس پلیس آگاهی مبنی بر آمادگی پلیس برای اجرای حدود و قطع دست، بیان کرد:‌ پلیس آگاهی مسئول اجرای حکم نیست و وظیفه آگاهی، کشف جرم است.

فرمانده ناجا  خطاب به خبرنگاران گفت: حرف رئیس پلیس آگاهی این است که وقتی حدود اجرا نمی‌شود و مجازات‌ها بازدارندگی ندارند، ‌جرایم افزایش پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه نیروی انتظامی برخورد با مجرم است و ما متهم را دستگیر می‌کنیم و تحویل دستگاه قضایی می‌دهیم‌، عنوان کرد:‌ تیترهایی که در سایت‌ها زدند درست نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیتر سایت‌ها درست نبوده و یا اظهارات رئیس پلیس آگاهی که برای اجرای حدود از سوی پلیس اعلام آمادگی کرده‌اند؟ گفت:‌ همانطور که گفتم پلیس آگاهی مسئول اجرای حکم نیست و اجرای حکم از سوی اجرای احکام دادسراها و یا سازمان زندان‌ها صورت می‌گیرد و ارتباطی به پلیس ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با دستگیرشدگان 13 آبان نیز گفت:‌ وظیفه پلیس برخورد با مجرم است و ما دستگیرشده‌ها را همان ‌روز تحویل دستگاه قضایی داده‌ایم.او در رابطه با انتقال معتادان به زندان‌ها گفت:‌ یا باید زندان‌ها را اضافه کنیم یا دستگیری‌ها را هدفمند ‌سازیم.

از این‌رو قرار شده در رابطه با صدور احکام بازبینی شود و معتادان به اردوگاه‌هایی زیر نظر سازمان زندان‌ها منتقل شوند که در این رابطه، هفته آینده جلسه‌ای با دادستانی و سازمان زندان‌ها داریم. احمدی‌مقدم در رابطه با آسان بودن دستیابی به مواد‌مخدر یادآور شد: کسی که معتاد حرفه‌ای باشد برای دستیابی به مواد مشکلی ندارد.

او درخصوص تامین بودجه انسداد مرزها نیز گفت: ‌هنوز بودجه امسال عملیاتی نشده و سازوکار قانونی‌اش یک مقدار پیچیده است؛ چراکه رئیس‌جمهور و برخی نهادها به بحث مهندسی انسداد مرزها تاکید دارند تا اینطور نباشد که انسداد مرزها با مشکل فنی و مهندسی روبه‌رو شود.

نظارت بر فضای مجازی

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با نظارت پلیس بر فضای مجازی و جابه‌جایی اینترنتی مواد‌مخدر تاکید کرد: پلیس باید روی فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشد اما هر بار که نیروی انتظامی به این بحث وارد شد، رسانه‌ها و افرادی که پز روشنفکری دارند حمله می‌کنند و ما عقب‌نشینی می‌کنیم.

احمدی‌مقدم به نیاز به کنترل فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: ‌در ایران قوانین تا حدودی درست شده است و درخصوص روش‌های جدید قاچاق مواد‌مخدر نیز دو سوم موادی که نیروی انتظامی کشف می‌کند از طریق روش‌های اطلاعاتی است.