همشهری آنلاین: تکلیف دو تیم دیگر صعودکننده به جام جهانی مشخص شد

در مسابقات انتخابی جام جهانی 2010 در قاره آفریقا ده بازی انجام گرفت.

در گروه A توگو با یک گل گابن را برد و مغرب با دو گل مغلوب کامرون شد. بدین ترتیب کامرون با کسب 13 امتیاز از 6 بازی بلیت جام جهانی را در جیب گذاشت. در این گروه گابن با 9، توگو با 8 و مغرب با 3 امتیاز دوم تا چهارم هستند.

در گروه B موزامبیک با یک گل تونس را شکست داد و کنیا 2 بر 3 به نیجریه باخت تا نیجریه نیز راهی جام جهانی شود. در این گروه پس از 6 بازی،ل نیجریه 12 امتیاز دارد و تیم‌های تونس، موزامبیک و کنیا به ترتیب 11، 7 و 3 امتیازی هستند.

در گروه C رواندا و زامبیا بدون گل مساوی شدند و مصر با دو گل از سد الجزایر گذشت. در این گروه مصر و الجزایر، هردو با 13 امتیاز و تفاضل مثبت 5 اول و دوم، و زامبیا و رواندا با 5 و 2 امتیاز سوم و چهارم هستند.

در گروه D سودان 1 بر 2 مغلوب بنین شد و غنا 2 بر 2 با مالی مساوی کرد. در این گروه غنا با 13، بنین با 10، مالی با 9 و سودان با 1 امتیاز اول تا چهارم هستند.

در گروه E ساحل عاج با سه گل بر گینه غلبه کرد و بورکینافاسو با یک گل بر مالاوی پیروز شد. در این گروه نیز ساحل عاج با 16 امتیاز اول است و تیم‌های بورکینافاسو با 12، مالاوی با 4 و گینه با 3 امتیاز در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.