گروه شهری: ایستگاه مترو امام حسین ع، روز پنج‌شنبه هفته جاری به طور آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و پذیرای مسافران خواهد بود.

به گزارش همشهری با بهره‌برداری از این ایستگاه شبکه نیمه شرقی خط 2 متروی تهران تکمیل شده و غرب به شرق پایتخت متصل می‌شود.
معاون بهره‌برداری شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه ایستگاه امام حسین ع به دلیل مجاورت با یکی از پررفت‌وآمدترین میادین شهر تهران از مهمترین ایستگاه‌های خط 2 مترو به شمار می‌رود افزود: اضافه‌شدن ایستگاه امام حسین‌ع به  شبکه ایستگاه‌ها موجب افزوده‌شدن روزانه 60هزار سفر به ظرفیت خطوط مترو می‌شود.
جعفر ربیعی ادامه داد: این ایستگاه که از اهمیت خاصی برخوردار است به روش سازه نگهبان و دک‌گذاری اجرا شده است.
به گفته وی ایستگاه زیرزمینی امام حسین ع به مساحت 8000 متر مربع و عمق حدود 23 متر در سه طبقه طراحی و احداث شده است. طبقه اول شامل سالن تهیه بلیت و فضای اداری و طبقه دوم شامل هواسازها و دسترسی توزیع‌کننده است. در طبقه سوم نیز سکوی مسافری قرار گرفته است.
معاون بهره‌برداری مترو با بیان این‌که ساخت ایستگاه هزینه‌ای بیش از 105 میلیارد ریال داشته است گفت: برای تجهیزات این ایستگاه حدود 16 میلیارد ریال هزینه و هزینه دلاری ساخت و نصب تجهیزات ایستگاه نیز حدود 8 میلیون دلار است.ربیعی اضافه کرد: در ساخت آخرین ایستگاه شرقی خط 2 مترو حدود 67 هزار متر مکعب خاکبرداری، حدود 3100 تن آرماتوربندی، حدود 24 هزار متر مربع قالب‌بندی، 30 هزار متر مکعب بتن‌ریزی و حدود 6 هزار و 500 متر مربع نصب سنگ انجام شده است.
با افتتاح این ایستگاه، قطار شهری تهران در خط 2 از شرقی‌ترین ایستگاه تهران یعنی ایستگاه علم و صنعت (دردشت) تا صادقیه به طور پیوسته در تمام ایستگاه پذیرای مسافران خواهد بود.
ایستگاه امام حسین ع که در ابتدای خیابان نظام‌آباد و انقلاب قرار گرفته است، از روز پنج‌شنبه 9 آذر به طور آزمایشی پذیرای مسافران خواهد بود و هفته بعد با حضور شهردار تهران همزمان با ایام ولادت‌ باسعادت حضرت امام رضاع به طور رسمی گشایش می‌یابد.