گروه شهری: ایستگاه مترو امام حسین ع، روز پنج‌شنبه هفته جاری به طور آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و پذیرای مسافران خواهد بود.

به گزارش همشهری با بهره‌برداری از این ایستگاه شبکه نیمه شرقی خط 2 متروی تهران تکمیل شده و غرب به شرق پایتخت متصل می‌شود.
معاون بهره‌برداری شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه ایستگاه امام حسین ع به دلیل مجاورت با یکی از پررفت‌وآمدترین میادین شهر تهران از مهمترین ایستگاه‌های خط 2 مترو به شمار می‌رود افزود: اضافه‌شدن ایستگاه امام حسین‌ع به  شبکه ایستگاه‌ها موجب افزوده‌شدن روزانه 60هزار سفر به ظرفیت خطوط مترو می‌شود.
جعفر ربیعی ادامه داد: این ایستگاه که از اهمیت خاصی برخوردار است به روش سازه نگهبان و دک‌گذاری اجرا شده است.
به گفته وی ایستگاه زیرزمینی امام حسین ع به مساحت 8000 متر مربع و عمق حدود 23 متر در سه طبقه طراحی و احداث شده است. طبقه اول شامل سالن تهیه بلیت و فضای اداری و طبقه دوم شامل هواسازها و دسترسی توزیع‌کننده است. در طبقه سوم نیز سکوی مسافری قرار گرفته است.
معاون بهره‌برداری مترو با بیان این‌که ساخت ایستگاه هزینه‌ای بیش از 105 میلیارد ریال داشته است گفت: برای تجهیزات این ایستگاه حدود 16 میلیارد ریال هزینه و هزینه دلاری ساخت و نصب تجهیزات ایستگاه نیز حدود 8 میلیون دلار است.ربیعی اضافه کرد: در ساخت آخرین ایستگاه شرقی خط 2 مترو حدود 67 هزار متر مکعب خاکبرداری، حدود 3100 تن آرماتوربندی، حدود 24 هزار متر مربع قالب‌بندی، 30 هزار متر مکعب بتن‌ریزی و حدود 6 هزار و 500 متر مربع نصب سنگ انجام شده است.
با افتتاح این ایستگاه، قطار شهری تهران در خط 2 از شرقی‌ترین ایستگاه تهران یعنی ایستگاه علم و صنعت (دردشت) تا صادقیه به طور پیوسته در تمام ایستگاه پذیرای مسافران خواهد بود.
ایستگاه امام حسین ع که در ابتدای خیابان نظام‌آباد و انقلاب قرار گرفته است، از روز پنج‌شنبه 9 آذر به طور آزمایشی پذیرای مسافران خواهد بود و هفته بعد با حضور شهردار تهران همزمان با ایام ولادت‌ باسعادت حضرت امام رضاع به طور رسمی گشایش می‌یابد.
کد خبر 9557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز