گروه شهری: پیگیری و اخذ مجوزهای لازم تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی داخلی و خارجی در حوزه مدیریت شهری، ازجمله مأموریت‌های جدید مرکز آموزش علمی و کاربردی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

مصطفی ملکی، رئیس مرکز آموزش که به همراه مدیران آموزش، گروه‌های تخصصی، فرهنگی و پژوهشی در دومین نشست دانشجویان مرکز آموزش علوم شهری در فرهنگسرای رسانه شرکت کرده بود با اعلام این خبر گفت: عدالت علمی با هدف ایجاد زمینه‌های لازم برای بروز توانمندی ظرفیت‌های انسانی و علمی دانشجویان از جمله راهبردهای فصل جدید علمی در مرکز خواهد بود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی مهارت‌های علمی در حوزه‌های تخصصی دانشگاهی و عمومی  ازجمله فعالیت‌هایی است که باید در برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی، دانشجویی مورد توجه همکاران قرار گیرد.

ملکی گفت: از جمله برنامه‌هایی که در دستور کار مرکز قرار دارد، تعامل با نهادها و مؤسسات کاریابی به‌خصوص نهادها و مؤسسات دولتی مانند نیروی انتظامی، ظرفیت‌های موجود در شهرداری‌های مناطق 22 گانه و... است که تلاش شده برخی از دانشجویان ممتاز با مهارت آموزی مناسب به‌عنوان نیروی کاری آینده معرفی شوند.