موازی‌کاری در حوزه فرهنگ و کتابخوانی تنها به خاطر عدم‌یکپارچگی مدیریت شهری است

و وزارتخانه‌ها ‌باید تنها به سیاستگذاری بپردازند و مدیریت و امور اجرایی در سطح شهر را به شهرداری بسپارند.به گزارش ستاد خبری هفتمین نمایشگاه یاد یار مهربان؛ محمدهادی مؤذن، مشاورعالی شهردار تهران با تاکید بر نقش یکپارچگی مدیریت شهری در حوزه فرهنگ افزود: اگر نگاه‌ها در حوزه فرهنگ همدلانه باشد و به‌صورت دوستانه، در برخی موارد نیاز به ادغام نیست و حتی می‌توان شورایی با عنوان سیاستگذاری در حوزه فرهنگ تشکیل داد تاتصمیم‌گیری‌های کلان در این شورا گرفته شود و با توجه به اینکه شورای شهر کمیسیون فعال در این حوزه دارد، بررسی مسائل فرهنگی شهر تهران در این کمیسیون پیشنهاد می‌شود.

مدیرکل دفتر شهردار تهران گفت: نمایشگاه یاد یار مهربان، نمایشگاهی کوچک اما با منابع بسیار خوب است و با بازدیدی که من داشتم تقریبا در تمام حوزه‌ها کتاب‌های خوبی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: بسیار ارزشمند است اگر امکان خرید برای نخبگان نیز مهیا شود و مبلغی برای هدیه به نخبگان شهر تهران در نظر گرفته شود. مؤذن برپایی نهضت خرید و اهدای کتاب توسط خیرین را پیشنهاد داد و افزود: می‌بایست تمامی نهادهای فرهنگی دست‌اندرکار با همکاری یکدیگر فضایی را برای خیرین و استفاده از کمک‌های نقدی ایجاد کنند و این نهضت، کمک بزرگی به تجهیز کتابخانه‌های شهر تهران می‌کند.

وی در پایان به تاثیر کتابخوانی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با آن تاکید کرد و گفت: افراد فرهنگی و مخاطبان کتابخانه‌ها به سمت راه‌های اشتباه کشیده نخواهند شد.

کد خبر 95784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز