همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان پس از حضور در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و دیدار با رئیس این فدراسیون گفت: به هیچ عنوان از حضور در لیگ برتر محروم نیستم و سازمان لیگ حرفه ای نیز نمی تواند مرا محروم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز کریمی پس از ملاقات با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه عزیزمحمدی را ندیده است گفت: ایشان در نشست من با آقای کفاشیان حضور نداشتند. البته از ابتدا هم قرار نبود با آقای عزیزمحمدی ملاقات کنم چرا که اصلا با ایشان کاری نداشتم.

سرمربی تیم فوتبال داماش در خصوص موارد مطرح شده در نشست خود با علی کفاشیان گفت: من برای اولین بار نیست که با آقای کفاشیان ملاقات می کنم پیش از این هم بارها در ملاقات حضوری با ایشان در خصوص مسائل فنی بحث و گفتگو کرده بودیم. رئیس فدراسیون فوتبال به من لطف دارند و از من خواسته اند که به عنوان مشاور در کنارشان باشم.

وی با اشاره به مصاحبه اخیر عزیزمحمدی که فیروز کریمی را محروم از فعالیت در لیگ برتر عنوان کرده بود گفت: من در ملاقات امروزم با آقای کفاشیان گزارشی در این زمینه ارائه کردم و خواستم که ایشان به عنوان رئیس فدراسیون به موارد اینچنینی رسیدگی کند.

کریمی در خصوص اینکه چرا برای این ملاقات ساده از خبرنگاران دعوت کرده بود گفت: دلم برای خبرنگاران تنگ شده بود و خواستم با این کار آنها را در فدراسیون فوتبال ملاقات کنم.

خبرنگاری از کریمی پرسید آیا شما می خواستید با حضور خبرنگاران در فدراسیون فوتبال از آنها به عنوان اهرم فشاری برای رسیدن به خواسته های خود استفاده کنید که وی در پاسخ گفت: چه فشاری، مگر شما می‌توانید فشار بیاورید؟! مگر قبل از این هم شما را به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کردند. من از فشار و مسائل اینچنینی سر درنمی آورم و نمی‌توانم به شما پاسخ بدهم.

خبرنگاران با اشاره به مصاحبه اخیر فیروز کریمی که گفته بود برای برخورد جدی با مسئولان فدراسیون فوتبال به این فدراسیون خواهد رفت گفت: شما مگر دیدید که من در حین مصاحبه چه لحنی داشتم.

من به آقای کفاشیان گفتم اگر محروم هستم این محرومیت را به من ابلاغ کنید. متاسفانه مسئولان سازمان لیگ به خاطر یکسری نمرات منفی که نامشخص است مرا محروم کردند.

در یکجا گفتم نور ورزشگاه کم است 30 نمره منفی دادند، در ورزشگاهی دیگر اعلام کردم چمن زمین بلند است 35 نمره منفی دادند. من آن موارد فنی که به نظرم می رسید را گفتم اما ظاهرا به ذائقه آقایان خوش نیامده و نمرات منفی منظور کردند که در نهایت به حد استاندارد محرومیت از حضور در لیگ برتر رسیده است. متاسفانه منشور اخلاقی سازمان لیگ برتر مدون نیست یک امر اختیاری و سلیقه ای است و سازمان لیگ به صورت سلیقه ای کسی را که بخواهد محروم می کند.

سرمربی تیم فوتبال داماش مصاحبه کردن را بر اساس قانون اساسی حق خود خواند و گفت: مردم حق دارند حقایق فوتبال را بدانند و من هم با احترام به آنها مواردی که به نظرم درست می آید را بیان می کنم. اگر در مصاحبه ای به شخصیت حقیقی و حقوقی شخصی توهینی کرده ام بروند شکایت کنند تا به امروزکه به هیچ شخصی توهین نکرده ام و فقط مواردی را که لازم بوده گفته‌ام.

سرمربی تیم فوتبال داماش خاطرنشان کرد: از آنجا که محرومیت از حضور در لیگ برتر به من ابلاغ نشده است پس محروم نیستم. اصلا سازمان لیگ در حدی نیست که مرا محروم کند. کمیته انضباطی دارد برای مربیان و بازیکنان محرومیت تعیین کند نه سازمان.

آقای عزیزمحمدی چطور بعد از پنج ماه حضور من در لیگ دسته اول تشخیص داده که از حضور در لیگ برتر محرومم؟ مگر من در لیگ برتر مربیگری می‌کنم.

وی با رد شایعه محرومیت دو ساله اش از فعالیت در فوتبال باشگاهی پیرامون احضار خود به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: دقایقی پیش از پایان بازی نساجی- داماش قصد رفتن به رختکن را داشتم که فردی آمد دست مرا گرفت. من هم که همیشه پیش از سوت پایان مسابقه به رختکن می روم دست آن فرد را پس زدم و گفتم به شما چه ارتباطی دارد که من زودتر به رختکن می روم. خوشبختانه در قائمشهر اتفاق خاصی نیفتاد و من       نمی‌دانم چرا به کمیته انضباطی احضار شده ام.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ بگومگویی با عزیزمحمدی ندارد گفت: من اصلا با ایشان کاری ندارم اصلا قرار نبود با مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برخوردی داشته باشم. شاید انتظار داشتید که من از این طرف و عزیزمحمدی از آن طرف به سمت هم بدویم و با هم برخورد کنیم و بیهوش شویم!

کریمی خاطرنشان کرد: کفاشیان پدر فوتبال است و به عنوان یک پدر باید آبروی کسی که سال‌ها در فوتبال کشور خدمت کرده است را بخرد و به این مسائلی که امروز گریبانگیر فوتبال کشور شده رسیدگی کند.

وی درادامه با ابراز امیدواری از اینکه عزیزمحمدی از سازمان لیگ برتر برود افزود: معتقدم از زمانی که سازمان لیگ به وجود آمد قالب برگزاری مسابقات لیگ برتر لطمه خورد. متاسفانه حذف هر چهار نماینده ایران از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ناشی از برنامه ریزی غلط کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر که امروز سازمان لیگ خوانده می شود بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته آقای عزیزمحمدی هم می تواند در مورد عملکرد من اظهار نظر داشته باشد اما من باز هم تاکید می کنم عملکرد سازمان لیگ نه تنها ضعیف بلکه بسیار بسیار ضعیف بوده است.

کریمی با ابراز بی اطلاعی از خبر مذاکره اش با مسئولان مس کرمان گفت: من با داماش قرارداد دو ساله دارم و از حضور در این تیم راضی هستم و از اینکه در کنار مدیران خوبی چون آقایان خسروی و عابدینی فعالیت می کنم لذت می برم.

این بار اولم نیست که در لیگ دسته اول مربیگری می کنم پیش از این چند تیم را از لیگ دسته اول به لیگ برتر آوردم. در نیم فصل پیشنهادهای خوبی از لیگ برتر دریافت کردم و همین امروز هم پیشنهادهای خوبی دارم اما ترجیح می دهم در داماش کار کنم. متاسفانه زمانی که مسئولان سازمان لیگ از این پیشنهادها باخبر می‌شوند واکنش نشان داده و مصاحبه می کنند که فیروز کریمی محروم است.

کریمی با اشاره به اظهارات اخیرعلیپور عضو سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گفت: آقای علیپور گفته اند محرومیت کریمی به خاطر مسائل پیرامونی فوتبال بوده است. ایشان بگویند این مسائل پیرامونی چه بوده تا ما هم بدانیم چرا که من وقتی پیرامونم را نگاه می کنم چیز خاصی نمی بینم.

وی در ادامه تاکید کرد: در مسائل شخصی و خانوادگی من هیچکس حق دخالت ندارد به غیر از مقامات انتظامی، قضایی و ذیصلاح. هر کس بخواهد در زندگی شخصی من دخالت کند از او شکایت می کنم چرا که این کار از نظر شرعی ناپسند و از نظر قضایی نیز جرم است.

کریمی ناکامی تیم ملی از حضور در مسابقات جام جهانی را ضربه شدیدی به پیکره ورزش و فوتبال دانست و گفت: این ناکامی در بین اهالی فوتبال و علاقه مندان به این رشته ورزشی دلسردی ایجاد کرده تا جایی که برای تماشای تیم ملی کمتر از هزار نفر به ورزشگاه آمدند که این خود یک فاجعه است شما در فوتبال ما کجا سراغ داشتید که تماشاگران تا این اندازه به بازی تیم ملی بی توجه باشند.

امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال چاره ای بیندیشند تا هواداران که صاحبان اصلی فوتبال هستند مجددا از تیم ملی حمایت کنند و برای همراهی این تیم به ورزشگاه‌ها بیایند.